125298.fb2 NO K? M?S ESAM C?LU?IES - читать онлайн бесплатно полную версию книги . Страница 18

NO K? M?S ESAM C?LU?IES - читать онлайн бесплатно полную версию книги . Страница 18

5. nodalaBONPO LAMAS ATKLĀsmes

Lama savu solījumu turēja - viņš patiešām piezvanīja Bonpo lamam un sarunāja mums tikšanos. Sarunas nobeigumā, iede­vis ieteikuma vēstuli, Rinpoče lama vēl piebilda, ka Bonpo lama ir gatavs nopietnai sarunai.

Bonpo lama dzīvoja nelielā pilsētiņā Nepālas rietumos. Aiz­tikt līdz šai pilsētiņai varēja ar auto vai lidmašīnu. Sākumā mēs gandrīz vai gribējām irēt mašīnu, bet Šeskands paguva mūs brī­dināt, ka ceļi Nepālā ir ļoti slikti un brauciens ar mašīnu var ieilgt teju vai nedēļu. Izrādijās, ka ceļus aizšķērso biežie noslīdējumi, kurus novākt ir gaužām grūti.

Reisa lidmašinas uz šo pilsētiņu lidoja reizi nedēļā. Lai ietau­pītu laiku, mēs bijām spiesti noirēt nelielu lidmašīnu. Visu lido­juma laiku tā šūpojās kā skaidiņa jūrā, bet pirms nosēšanās mēs iekļuvām negaisa mākonī, no kura aizā izvairities acīmredzot nebija iespējams. Pēc tam kad tomēr nosēdāmies un izkāpām no lidmašīnas, nepāliešu lidotāju bālās sejas skaidri liecināja par pārciestajām briesmām. Sergejs Seļiverstovs, bijušais kara lido­tājs, paskaidroja, ka laika apstākļi kalnos nav iepriekš pare­dzami un mums ir pamatīgi veicies, ka lidmašinas korpuss izturēja ļoti spēcīgu turbulenci, bet pērkons nesabojāja motorus. Viņš vēl noteica, ka krievu lidmašīnas ir izturīgākas, toties nav tik ekonomiskas.

No viesnicas mēs piezvanījām Bonpo lamam. Tikšanos viņš noteica nākamās dienas rītā.

Bonpo lama

No rīta pilsētiņas nomalē mēs pa stāviem, no zemes izvei­dotiem pakāpieniem uzkāpām augsta kalna nogāzē, kur maza, līdzena laukumiņa vidū bija iespiedies neliels templis, no kura arī raudzījās neparastās acis. Tradicionālajā tumšsarkanajā ģērbā tērptie mūki mūs pavadīja pie Bonpo lamas.

Bonpo lama izskatījās ap gadiem 70 un arī bija tērpies tumš­sarkanā tērpā. Viņš runāja visnota| labā angļu valodā ar tipisku austrumnieka akcentu. Uzmanību piesaistīja viņa sirsnīgās, labestīgās acis un mierīgā, klusā balss. Mēs iepazināmies.

Tajā laikā aizmugurējās durvīs parādījās tris eiropeiska izska­ta cilvēki: divas sievietes un viens vīrietis.

-Tie ir mani draugi - zinātnieki, - teica lama.

- Jūs esat lamas mācekļi vai zinātnieki?

-Mēs esam zinātnieki, vēsturnieki, austrumu reliģijas speci­ālisti. Mēs jau vairāk nekā mēnesi šeit dzīvojam un pētām vis­senākās pasaules reliģijas - Bonpo - rašanās vēsturi. Bonpo la­mam ir ārkārtīgi lielas zināšanas, viņš daudz ko atceras no gal­vas. Diemžēl visas viņa grāmatas palikušas Tibetā, no kurienes viņš bija spiests emigrēt. Bonpo lama ir viens no nedaudzajiem dzīvajos palikušajiem šis senās pasaules reliģijas pārstāvjiem. Mēs baidāmies, ka šīs reliģijas vēsture var izzust uz visiem lai­kiem, - pastāstīja vīrietis.

-   Jūs, ja pareizi atceros, esat no Amerikas Savienotajām Val- stim? - es pavaicāju, pievēršot uzmanību tipiskajai amerikāņu izrunai.

-   Jā. Mēs pārstāvam universitātes zinātni.

-   Bet mēs pārstāvam oftalmoloģiju, zinātni par acu slimībām…

-   Acu slimībām? Mums teica, ka jūs esat starptautiska zināt­niska ekspedīcija, kas meklē cilvēces izcelsmes avotus! - iesau­cās amerikānis.

-  Tā nu reiz ir sanācis, ka, pētot dažādu pasaules rasu cilvēku acis, mēs nonācām pie nepieciešamības šos pētījumus turpināt vēsturiskā aspektā, - es paskaidroju.

-  Mums stāstīja, ka jūs esat no Krievijas, - jautājoši ieprasijās amerikānis.

-Jā.

-  O! Krieviem ir raksturīgi neparastu zinātnisku paralēļu mek­lējumi. Krievijā ir spēcīga zinātne.

-   Viena no šīm paralēlēm ir kaut vai tā, ka uz ši tempļa sie­nām, kurā mēs pašlaik atrodamies, ir attēlotas neparastas acis, - es teicu.

-   Ļoti interesanti. Bet jūs, cik noprotu no amerikāniskās izru­nas, ilgu laiku esat strādājis Amerikā? - taujāja amerikānis.

-   Man ar amerikāņiem iznāk daudz darīšanu.

-   Vai jūs atļautu būt klāt jūsu sarunā ar Bonpo lamu? - palū­dza amerikānis.

Es lieliski sapratu, ka nejau man lemts būt par tempļa saim­nieku, turklāt amerikāņi atstāja nopietnu zinātnieku iespaidu.

-   Lūdzu, ja vien Bonpo lamam nav iebildumu, - es atbildēju.

-   Protams, man nav iebildumu. Lūdzu, apsēdieties, - sacīja Bonpo lama un visus aicināja pie liela galda.

-   Cienītais Bonpo lama, atjaujiet man dažkārt šo to no jūsu teiktā pārjautāt manam amerikāņu kolēģim, jo angļu valodas amerikāniskais variants man ir saprotamāks nekā austrumu va­riants. Manam amerikāņu kolēģim kā šīs pamatvalodas lietotā­jam angļu valodas austrumu dialekta izpratne grūtības nesa­gādā, - es palūdzu.

-   Jā, jā, protams, - abi piekrita.

Ņemot vērā iepriekšējo sarunu pieredzi, tiekoties ar austrumu reliģiskajiem līderiem, šoreiz mēs nolēmām vispirms uzdot vairā­kus jautājumus un tikai pēc tam izklāstīt savas hipotēzes būtibu.

-   Bonpo lamas kungs, - es iesāku, - mums zināms, ka jūs uz Nepālu emigrējāt no Tibetas. Sakiet, vai pastāv atšķirības starp Nepālas un Tibetas lamām?

-   Tādu atšķirību nav, - atbildēja Bonpo lama. - Pastāv tikai

Saruna ar Bonpo lamu

noteikta hierarhija: Dalailama (Augstākais lama), Pančenlama, Rinpoče lama un mūki. Tibetā, savās mājās, es biju Pančenlama.

-   Vārds "Bonpo" liecina par piederibu budistu reliģijas vei­dam?

-Jā.

-   Kādi ir vissenākie budistu reliģijas veidi?

-   Vissenākie budistu reliģijas veidi ir četri: Bonpo, Gilupe, Ningmapa un Mantra.

Bonpo reliģija, kas galvenokārt ir izplatīta Tibetas rietumu daļā, analizē gan pozitīvo, gan negatīvo psihisko enerģiju. Šajā reliģijā ir visvairāk noslēpumu.

Gilupe reliģija, kas izplatīta Tibetas centrālajā daļā, galveno­kārt analizē pozitīvo psihisko enerģiju. No šīs reliģijas nāk taga­dējais Dalailama.

Ningmapa reliģija, kas izplatīta Tibetas austrumu daļā, ir ļoti strikts reliģijas variants, un tajā ir visvairāk ierobežojumu. Viens no Indijas sighu reliģijas atzariem Gurugana, kas izceļas ar se­višķu neiecietību, garīgi sakņojas tibetiešu Ningmapa reliģijā.

Mantra reliģija Tibetā ir izplatīta tikai vietumis un citus reliģi­jas veidus īpaši neietekmē.

-   Pastāstiet sīkāk par Bonpo reliģiju! - es lūdzu.

-   Kā jau teicu, Bonpo reliģija ir vissenākā pasaules reliģija, - iesāka Bonpo lama. - Bonpo Buda uz šīs Zemes ieradās pirms 18 013 gadiem, bet pēdējais Buda atnāca pirms 2044 gadiem. Bonpo reliģija tic apritei nāue-dzīuiba-nāue-dzīoība, tas ir, tam, ka ikviena dvēsele sevī ietver daudzus mūžus. Bonpo reliģijas galvenais mērķis ir trešās acs attīstība mūsu civilizācijas cil­vēkiem.

-   Kāpēc tas ir tik svarīgi?

-   Mūsu civilizācijas cilvēki trešo aci pamazām zaudēja, un tā palikusi vienigi kā rudiments (epifīze). Mūsu civilizācija pakāpe­niski attistijās materiālisma virzienā. Palūkojieties, cik daudz fizis­

kās enerģijas veidu cilvēce ir apguvusi: siltuma enerģiju, kodol­enerģiju, elektrisko enerģiju un citas, spējusi iekarot kosmosu, radīt efektīvas cilvēka ķermeņa ārstēšanas metodes. Bet, runā­jot par psihisko enerģiju un garīguma izpēti, mūsdienu sabiedrī­ba nav tikusi tālāk par daiļliteratūru, kurā tiek analizēta cilvēku dažādā izturēšanās atkarībā no dvēseles stāvokļa. Mūsdienu zinātne uzskata, ka reliģija ir pilnīgi atrauta no reālās dzīves un neņem vērā cilvēku un sabiedrības ietekmēšanas reliģiskās me­todes, lai gan tajās slēpjas ļoti liels potenciāls, kas ļautu atklāt jaunus enerģiju veidus, atminēt daudzus ķīmijas un fizikas noslē­pumus, kā arī vadīt cilvēku psihisko enerģiju īstajā virzienā. Bet tālab lielā mērā nepieciešams attīstīt trešo aci.

- Es jūs saprotu tā, - es teicu, - ka ar trešo aci kā orgānu, kas palīdz noskaņoties uz dažāda rakstura viļņu elementiem, cilvēka psihisko enerģiju var izmantot, lai iedarbotos uz dažādām dabas parādībām, ieskaitot fiziskos un ķimiskos procesus. Pašlaik cil­vēka psihiskā enerģija tiek ārkārtīgi maz izmantota un tai nereti ir centrbēdzes raksturs, turklāt tā ne vien netiek likta lietā, bet arī

iegūst kaitniecisku ievirzi, radot negatīvu auru, kas cilvēkus ie­tekmē negatīvi. Es domāju, ka psihiskajai enerģijai ir milzīgs spēks, it sevišķi ja tās avots ir lielas ļaužu masas. Piemēram, ja sabiedrībā uzkrājas negatīvais potenciāls, tad cilvēkiem kļūst grūti veltit laiku domām par labo un slikto, toties negativo izpausmju baudīšana kļūst par pašsaprotamu lietu. Tas parasti noved pie sabiedrības regresa. Ja sabiedrībā uzkrājas pozitīvs psihiskais potenciāls, sākas attistiba progresa virzienā.

-  Jums ir taisniba, - atbildēja Bonpo lama, - psihiskajai ener­ģijai piemīt milzīgs spēks. Diemžēl ļoti bieži tai cilvēkos patie­šām ir centrbēdzes raksturs, t.i., tā var izplatities sprādzienveidīgi, izraisot karus un kataklizmas, ar ko pilnumpilna visa mūsu vēs­ture. Cilvēku psihiskā enerģija ir jāvada mērķtiecīgi, jāvirza tā uz progresu. Tieši ar trešās acs palīdzību var vadit un regulēt psi­hisko enerģiju. Svarīgi ir tikai tas, lai psihiskā enerģija plūstu pozitivā virzienā - labu domu virzienā.

-   Kā jūs stimulējat trešās acs attīstību?

-   Mācu meditēt, jo tādējādi var iegūt tīrās redzes spēju, kad cilvēks jūt iekšēju brīvību. Mēs izdalām vairākas trešās acs attīs­tības stadijas, un visaugstākajā no tām var nonākt somati stā­voklī. Protams, trešās acs attēls uz pieres ir simbols, patiesībā tā atrodas dziļi galvaskausā, un tā ir epifīze.

-   Kādi ir trešās acs attīstības panākumi jūsu reliģijā?

-    Diemžēl diezgan pieticīgi. (Jn tajā vainojami ne vien reli­ģiskie darbinieki, kas acīmredzot pārāk maz pūlējušies, bet arī tas, ka mūsdienās cilvēce, kas attistās cikliski, atrodas materi­ālās attīstības virsotnē, samazinot gariguma nozīmi. Tomēr mums nemitigi jādara viss, lai attīstītu trešo aci un ar to saistito garīgumu, jo pretējā gadijumā dzives garīgās puses regress turpināsies.

-   Vai jūs gribat teikt, ka mūsdienu cilvēks nespēj panākt tādu trešās acs attīstības līmeni, kurā var nonākt dziļā somati? - es jautāju.

-   Mūsdienās ne. Vēsturiski ir noticis trešās acs regress. Tikai daži jogi spēj nonākt somati uz vairākiem gadiem, bet ne ilgāk. Taču pastāv iespēja, ka drīz tas kļūs iespējams, - atbildēja Bonpo lama.

-   Jūs teicāt, ka, iespējams, nākotnē ilgs somati kļūs par realitāti?

-Jā.

-   Bet kāpēc tieši šajā pasaules reģionā reliģijai ir tik izteikta nosliece uz garīgumu, ka tā pat kaitē materiālajam?

-   O! Tas ir ļoti svarigi! Mūsu reģiona valstu tautas ir it kā cilvēces glābēji kopumā. Gan Eiropā, Amerikā, gan pat Āfrikā pastāv spilgti izteikta tendence pārspīlēt materiālā lomu un mazināt garigā nozīmi. Vairākums Eiropas zinātnieku, piemēram, nepieņem jē­dzienus "psihiskā enerģija", "gars", "dvēsele" u.tml. Tāpēc, lai uz Zemes pastāvētu lidzsvars starp garīgo un materiālo, austrumu zemes, bet it īpaši Tibetas un Himalaju reģions, visas cilvēces labā ir spiests pārspilēt gariguma lomu, maz pievēršot uzmanibu mate­riālajam. Ši iemesla dēļ mūsu valstis materiālā ziņā ir ļoti nabadzī­gas, toties garīgi daudz augstāk attīstītas nekā citas. Līdzsvaram jābūt visā: starp labo un ļauno, garigo un materiālo…

Lamas mācekļi - Himalaju garīgā nākotne

-   Cienījamais Bonpo lama! Jūs Tibetas un Himalaju valstu tautas nosaucāt par cilvēces glābējām uz Zemes. Mo vienas pu­ses, to var saprast tādējādi, ka Austrumu tautas it kā ir Rietumos valdošo materiālo tendenču ķīlnieki, kas spiesti dzīvot trūkumā, lai pastiprinātu garīguma nozīmi uz Zemes, lai saglabātu līdz­svaru. No otras puses, to var saprast tādējādi, ka tikai ārkārtīgi augstā garigās atistības līmenī var cerēt nonākt ilga somati stā­vokli, lai atjaunotu Cilvēces genofondu, bez kura pastāvēšanas cilvēces izdzīvošanas garantijas uz Zemes krasi samazinās.

Bonpo lama vērīgi uz mani paskatījās un teica:

-   Droši vien jums ir taisniba. Somati nozime cilvēcei ir milzīga. Tā dēļ ir vērts upurēties.

-   Cienījamais Bonpo lama, jūs vēl teicāt, ka nākotnē garigu­ma nozīmei jāpalielinās visās pasaules tautās. Vai tas nozimē, ka, attīstoties tehnoloģijām, kas saistītas ar psihisko enerģiju, Aus­trumu valstis nokļūs priekšgalā?

-   Protams. Paskatieties, mēs neatlaidīgi cenšamies nezaudēt senos paņēmienus, kā ietekmēt cilvēces garigos elementus. Es domāju, ka neatlaidība nākotnē ļaus gūt panākumus. Ar virzītas psihiskās enerģijas palidzību varēs ietekmēt gravitāciju, kas izda­rīs apvērsumu celtniecībā. Ar psihiskajai enerģijai lidzīgu ener­ģiju varēs apgūt jaunus gaisa kuģošanas principus. Radīsies jauni cilvēku ārstēšanas veidi, kas saistīti ar iedarbibu uz cilvēka ķer­meņa biolauku un caur to - uz bioķīmiskajiem procesiem utt.

-   Krievu zinātnieks doktors Dzjans ir izstrādājis biotrona apa­rātu, kas ļauj pastiprināt augu un dzīvnieku biolauku, un ar šī aparāta palidzību viņš sāka ārstēt slimniekus. Ārstēšanas rezul­tāti izrādijās visnotaļ cerigi. Vai šāda pieeja būtu nākotnes medi­cīna, pēc kuras tiecaties jūs? - es vaicāju.

-Medicina, kas saistita ar iedarbibu uz cilvēku caur viņa dvē­seli, būs nākotnes medicīna, lai gan patiesibā tā ir ari senatnes medicina, - paskaidroja Bonpo lama. - Bonpo reliģiju skaidro­jošajās grāmatās, kas diemžēl palika Tibetā, var atrast daudz ziņu par brīnumainas iedarbības ārstēšanas metodēm tālā senatnē. Nevajadzētu zaudēt vecumvecās zinības par garīguma attīstī­šanu cilvēkā, kas pat pašlaik, galēja materiālisma uzplaukuma periodā, var izrādīties ļoti noderīgas.

-   Es jūs pilnibā saprotu, cienījamais Bonpo lama, - es viņam piekritu. - Jūs, es runāju par Austrumu reliģiju, veicat cēlu un svētigu uzdevumu, lai uzturētu un attīstītu cilvēces garīgo virzību. Ja nebūtu Austrumu pūliņu, tad konservatīvās ievirzes Rietumu zinātnieki, kuri slikti izprot intuitīvi loģisko ceļu zinātnē un sevi uzskata teju vai par dieviem uz šīs Zemes, izraisitu visa garīgā degradāciju uz mūsu planētas un neatgriezeniski kaitētu zināt­nes attīstībai. Skaidrs, ka tehnoloģijām, kas saistītas ar psihisko un bioloģisko enerģiju, ir liela nākotne, un es esmu pārliecināts, ka Austrumu zemes šajā jomā drīz atradīsies priekšgalā.

-   Pie mums, Savienotajās Valstis, - sacīja amerikānis, - jeb­kurš garigs pētījums tiek stipri kritizēts. Tāpēc ar to nodarbojas maz zinātnieku. Mēs esam vieni no retajiem.

-   Attīstot cilvēces garīgumu, - es turpināju, - varbūt pat notiks pieslēgšanās Kopīgajai informatīvajai telpai, ko pašlaik pieprot tikai daži Izredzētie. Varbūt tiks pārvarēts SoHm princips. Tad arī mūsu civilizācija varēs iegūt zināšanas no Kopīgās informatīvās telpas. Starp citu, kas par SoHm principu zināms Bonpo reliģi­jai?

-   Bonpo reliģijai ir ziņas par SoHm principu, taču sīkāk tās skaidrotas hinduistu reliģijā, - atbildēja Bonpo lama. - Bet gari­guma akcentēšana cilvēka dzivē ir evolucionāri pamatota, jo, kā uzskata Bonpo reliģija, cilvēks uz Zemes radies, garam kļūstot arvien blīvākam, un matērija tomēr ir otršķiriga.

To pašu mēs lasām Helēnas Blavatskas "Slepenajā dok­trīnā" (1937, 2.sēj., 143. Ipp.): "…sākotnēji cilvēks evolucioneja ka mirguļojoša bezmiesas forma, kurai apkart bija izveidota fiziska forma…"

-   Bonpo lamas kungs! Vai senajā Bonpo reliģijā ir ziņas par iepriekšējām Zemes civilizācijām? - es jautāju.

-   Liecibu par Zemes iepriekšējām civilizācijām Bonpo reliģijā ir ļoti daudz, - atbildēja Bonpo lama. Ir biezi sējumi, kuros stās­tīts par iepriekšējo civilizāciju dzivi un kuri līdz mūsdienām sa­glabājušies kopš izseniem laikiem. Tāpat daudz rakstīts par mūsu civilizācijas rašanos Tibetā. Saskaņā ar šīm grāmatām, pēdējā no iepriekšējām civilizācijām, ko Rietumos dēvē par atlantu civi­lizāciju, bija daudz attīstītāka par mūsējo un rīkojās ar apbrīno­jamām tehnoloģijām, kuru pamatā bija prasme izmantot psi­hisko enerģiju. Diemžēl neko precīzāk es neatceros.

-   Atvainojiet, vai jums ir šīs grāmatas?

-  Nē. Tās palika Tibetā. Pieļauju, ka tās ir iznicinātas, - skumji noteica Bonpo lama.

-   Tas ir milzīgs zaudējums, - noteica amerikānis.

-  Tomēr sakiet - no kā cēlušies mūsu civilizācijas ļaudis? - es vaicāju.

-   No iepriekšējās civilizācijas - atlantiem. To es precīzi atce­ros no Bonpo grāmatām.

-   Ja vērīgi lasa Būdas izskata aprakstus Austrumu reliģis­kajās grāmatās, var pamanīt daudz iezīmju, kas nav raksturī­gas mūsdienu cilvēkam. Vai Buda būtu iepriekšējās civilizāci­jas cilvēks, kas iznācis no somati stāvokļa? - es gribēju no­skaidrot.

-   Buda, kas uz Zemes parādījās pirms 2044 gadiem, patie­šām neizskatijās kā parasts cilvēks. Visās reliģiskajās grāmatās minēts, ka viņam piemita 32 īpatnības, t.i., 32 iezimes, kas viņam bija atšķirīgas no mūsdienu cilvēka. Turklāt zināms, ka visas Būdas atšķirīgās iezimes radās nevis no mātes, bet viņa garigās prakses rezultātā, - skaidroja Bonpo lama.

-   Paskaidrojiet, lūdzu.

-     Tas ir apkopojošs jēdziens, kas tipisks Austrumiem.

-     Es saprotu, ka Austrumos šādi jēdzieni slēpj Patiesības lielos noslē­pumus. Viens no šādiem noslēpu­miem, protams, ir somati kā cilvēka izdzīvošanas faktors uz šīs Zemes. Tūkstošiem un miljoniem gadu sagla­bādamies alās, labākie senie individi spēja atkal nākt uz Zemes un radīt jaunu cilvēci. Turklāt cilvēki no so­mati var atdzīvoties un darboties kā pravieši, lai koriģētu pastāvošās civi­lizācijas virzību uz progresu. Tāpēc var pieņemt, ka Buda, kuram bija neparasta āriene, kas, starp citu, dau­dzējādā ziņā saskan ar mūsu priekš­statiem par atlantu izskatu, varēja būt viens no vēlīnajiem atlantiem, kas no somati stāvokļa iznācis šajā pasau­les reģionā. Iepriekšējās civilizācijas zināšanas par to, kā iedarboties uz psihisko enerģiju, viņam palīdzēja ie­tekmēt cilvēkus. Šāds ir loģisks seci­nājums, bet loģika, kas pamatojas uz intuiciju, kā māca te, Austrumos, vienmēr ir patiesa, - es teicu.

- Jūsu loģika ir pareiza, - kādu laiku apdomājies, atbildēja Bonpo lama. - Bonpo reliģija raksta par daudziem momentiem, kas atbilst jūsu loģikai. Bonpo reliģija ir cēlusies no pirmā Būdas uz Zemes, kuram ari bija neparasts ārējais izskats, ja salidzinām ar mūsdienu cilvēkiem.

-   Pastāstiet sīkāk par pirmo Budu.

-   Pirmo Budu, t.i., Bonpo Budu, sauca par Tonpa Ščenrabu. Clz Zemes viņš parādijās pirms 18 013 gadiem. Viņš ieradās Tibe­tas apvidū Šambalas zemē. Clz Zemes viņš nodzīvoja 82 gadus un pēc sevis atstāja Dižo mācibu, ko izmantoja visi nākamie Būdas (pravieši). Precizu viņa ārienes aprakstu es neatceros, zinu tikai, ka viņš neizskatījās kā parasts cilvēks. Bonpo Būdas māciba būs spēkā 30 000 gadu, t.i., vēl palikuši 12 000 gadu, ja ņem vērā, ka 18 000 gadu jau pagājis.

-   Kāpēc Bonpo Būdas mācība būs spēkā tieši 30 000 gadu?

-   Tāpēc, ka tas ir laiks, ko noteicis Augstākais Saprāts kā noteiktas iedarbības virziena Augstākās mācības ciklu (laiku). Pēc 30 000 gadiem šīs Mācības spēks kļūs vājāks. Mūsu civilizācija ir radusies ļoti sen, un ik pēc 30 000 gadu Dižā mācība atjaunojas. Turklāt ne jau katra civilizācija iet pa progresa ceļu, ir arī regresa posmi, kas nonāk pat līdz galējai mežonībai. Tāpēc minētajā peri­odā - 30 000 gados - rodas daudz praviešu, lai atjaunotu Dižo mācibu un iemācitu cilvēkus pareizi dzivot, - skaidroja Bonpo lama.

Tādas pašas ziņas mēs atrodam arī Helēnas Blavatskas darbā "Slepenā doktrīna" (1937, 2.sēj., 544. Ipp.): "…mūsu Piektā pamatrase jau pastāv aptuveni 1 000 000 gadu… katra no četrām iepriekšējām subrasēm dzīvoja aptuveni 210 000 gadu… katra radnieciskā rase vidēji pastāvēja aptu­veni 30 000 gadu, un tādējādi eiropiešiem radnieciskajai rasei vēl ir pietiekami daudz gadu tūkstošu priekšā…"

-   Bet kas notiks pēc 30 000 gadu?

-   Pēc 30 000 gadu sāksies tumšais periods, kad Būdas mācība

nedarbosies. Bet pēc tam sāk­sies jauns 30 000 gadu cikls ar citu Mācību.

-   Cik praviešu ir bijis uz Ze­mes pēdējo 30 000 gadu laikā?

-    Senā Bonpo reliģija māca, ka nāks 1002 pravieši, - atbildēja Bonpo lama.

-   Kurš pēc skaita bija Buda, kas uz Zemes ieradās pirms 2044 gadiem? - es jautāju.

-   Es nevaru precīzi pateikt. Taču zināms, ka viņš bija Bonpo Būdas māceklis. Nākamais Buda, ko sauks par Maitreiju, ari būs Bonpo Būdas māceklis.

-   Es par Maitreiju zinu. Rēriham pat ir tāda glezna. Bet kā gan iespējams tas, par ko jūs stāstāt? Jūs taču teicāt, ka Bonpo Buda, kas parādījās uz Zemes pirms 18 013 gadiem, nodzīvoja 82 gadus. Pagāja aptuveni 16 000 gadu kopš viņa nāves, līdz parādijās pēdē­jais Buda. Kā gan Bonpo Buda varēja būt viņa skolotājs? - es jutos pārsteigts.

-   Varu jums pat teikt, - ar uzsvaru iesāka Bonpo lama, - ka ari pārējie pravieši - Jēzus Kristus, Mozus, Muhameds un citi - bija Bonpo Būdas mācekļi. Droši zināms, ka viņi visi pirms savām pravieša gaitām zinības apguva Tibetā.

-   No kā viņi varēja mācīties?

-   Viņi visi mācijās Šambalas zemē, ko radījis Bonpo Buda. Bonpo reliģijā Sambalu dēvē citādi - Olmo-Lung-Ring. Caur Šambalas valstību arī nāk dižā Bonpo Būdas mācība.

-   Kā pravieši mācījās?

-   Bonpo Būdas miesiskajai nāvei nav nekādas nozimes. Gars, kā jau jūs zināt, ir nemirstīgs. Tieši tāpat nemirstigs ir ari dižā Bonpo Būdas gars, kura mācība darbosies 30 000 gadu. Tāpēc

garigā nozimē visi pravieši, kas bijuši Šambalas valstibā, ir ne­mirstīgā Bonpo Būdas mācekļi.

-   Leģendas par Šambalu Eiropas valstis ir plaši zināmas, - es ieteicos. - No jūsu teiktā var daudz ko loģiski secināt, pie­mēram, ka, apgūstot somati stāvokli, gars atbrīvojas no ķer­meņa un spēj brīvi kontaktēties ar citiem gariem, bet pēc šis apmācibas (Šambalā) un patiesas sirdsgudrības sasniegšanas, ko pie jums dēvē par pražnu, atgriežas ķermeni, lai mācitu cil­vēkus iet pa progresa ceļu. Taču šobrīd es negribētu sīkāk ka­vēties pie jautājuma par Šambalu, bet lūdzu jūsu atļauju par to parunāt mazliet vēlāk.

-   Jā, protams.

-   No jūsu ziņām par praviešiem, - es turpināju, - man ir izvei­dojies priekšstats, ka viņi periodiski parādās uz Zemes, lai brī­dinātu, ka cilvēces attistibā iestājies regress, ka cilvēki kļūst arvien mežonīgāki. Praviešu ārējais izskats ir bijis visai atšķirīgs, piemēram, Buda salīdzinājumā ar mūsdienu cilvēku izskatījās neparasti, toties Jēzus Kristus izskatījās tāpat kā visi. Tāpēc

Nikolajs Rērihs. "Maitreija" (1932)

iespējams pieņemt, ka Buda varēja būt atlants, kas iznācis no somati, bet Jēzus Kristus bija no somati iznācis mūsu civi­lizācijas cilvēks. Viņiem abiem piemita visaugstākais garigums, bez kura, kā zināms, nonākt somati stāvoklī nav iespējams, tur­klāt abi bija ieguvuši milzu zināšanas, kas nepieciešamas pra­viešiem. Ir saprotams, ka dažādi pravieši radija dažādus reliģijas veidus. Bet viņi taču visi mācījās vienā vietā - Šambalas valstībā - un visi bija Bonpo Būdas mācekļi. Tātad kāpēc radās daudzas reliģijas? Ne jau vienmēr tas ir mērķtiecīgi, turklāt vēl ņemot vērā, ka cilvēces vēsture zina neskaitāmus reliģiskos karus.

-   Ikviens pravietis bija ne tikai centīgs Bonpo lamas mācek­lis, bet ari indivīds, kas rīkojās pēc saviem uzskatiem atkarībā no to cilvēku dzīves apstākļiem, starp kuriem viņš nokļuva, - paskaidroja Bonpo lama.

-    Es domāju, ka būtu mērķtiecīgi radit vienotu reliģiju visai cilvēcei, jo Dievs taču ir viens, - es teicu. - Saprotu, ka tas ir ārkārtīgi grūti, bet zinātniski pamatota reliģija mūsdienās varētu spēcīgāk ietekmēt cilvēkus. Pat Amerikas Savienotajās Valstīs, kur reliģijai sabiedrības dzivē nepavisam netiek ierādita pēdējā vieta, - es palūkojos uz amerikāņiem, - patiesībā Dieva vietā stāv dolārs. Protams, tirgus ekonomika ir progresīva parādība, jo piespiež cilvēkus strādāt, bet, kad materiālās labklājības sa­sniegšanai tiek izmantoti jebkuri lidzekļi un aizmirstas, kas ir gods, sirdsapziņa un morāle, sabiedrība zaudē daudz vairāk. Sabiedrība, kas zaudējusi garigumu, neizbēgami iet bojā. Bet vai vispār mūsdienu tehnokrātiskajā sabiedrībā iespējama patiesa ticiba dvēseles un Dieva esamībai? Pasaciņai tagadējais izglīto­tais cilvēks diezin vai noticēs. Viņam daudz tuvāks ir zinātnisks jebkura apgalvojuma pamatojums. Tāpēc, manuprāt, ir pienācis laiks uztvert reliģiju no mūsdienu zinātnisko sasniegumu vie­dokļa, kaut gan pašreizējais zinātnes līmenis ir tikai piliens Aug­stākā Saprāta zinību okeānā. Reliģija saka priekšā ceļu šiem

"…Ir pienācis laiks uztvert reliģiju no mūsdienu zinātnisko sasniegumu viedokja…"

pētijumiem - loģiski intuitivo pieeju, ko pagaidām eksperimen­tējošie zinātnieki pieņem ar grūtibām, taču tai ir sava vieta mūs­dienu zinātnē (Einšteina relativitātes teorija, Šipova fiziskā vaku­uma teorija u.c.). Šāda reliģijas uztvere varētu papildināt un pa­stiprināt uzticibu dažādiem reliģiskajiem virzieniem, kā arī ar laiku varētu izveidoties vienota reliģija. Tad kāda reliģiska no­virziena ekspluatācija savtīgos varas noturēšanas vai reliģisku karu nolūkos kļūs neiespējama.

- Jums ir pilnīga taisnība, - iesaucās amerikānis un uzsita ar plaukstu pa galdu. - Mēs, vēstures zinātnieki, kuri pētām reliģiju, esam secinājuši to pašu un baidāmies par cilvēces nākotni. Tikai cilvēkiem pierādīt mūsu patiesību ir ļoti grūti! Ja mēs kaut ko publicējam lielajā presē, tūlīt pat uzrodas kāda plaši atzīta zinātnieka komentāri, kuros mums tiek pārmests, ka reliģiskos apgalvojumus tikpat kā nevar pierādīt. Konservatīvisms Ame­

rikā sper plašu soli, un jau ir panākts, ka krasi samazinājies drosmīgu un principiāli jaunu pētījumu skaits. Nauda, kas tiek ieguldīta zinātnē, neattaisnojas. Pagaidām amerikāņu zinātne turas uz visā pasaulē nopirktu prātu rēķina. Bet arī šie zinātnie­ki nīkuļo progresējošā konservatīvisma apstākļos. Konservati- visms saskalda zinātni, un sākas jau labi zināmu faktu "atgre­mošana".

-   (Jn cik man nav nācies bojāt nervus konservatīvisma dēļ! - es iesaucos. - Krievijā konservatīvisms nepavisam nav mazāks. Diemžēl visvisādi magi, burvji, raganas un vienkārši šizofrēniķi ārkārtīgi interesējas par pētījumiem reliģijas un okulto zinibu jomā, cenšas rast atbalstu bezcerīgi slimos ļaudīs un, šādi spekulējot, nodod ieročus konservatīvo rokās. Zinātniekam, kurš pēta reli­ģiju, nemitigi jāpierāda, ka viņš nepieder pie ļautiņiem ar nenor­mālu psihi.

-  Mēs ASV zinām gadījumus, kad zinātniekiem, kas pēta reli­ģijas, tiesas ceļā vajadzēja pierādit, ka viņi nepieder pie bur- vjiem-spekulantiem, - pastāstīja amerikānis.

-   Es gribētu piebilst, - sacija Bonpo lama, - ka ideja par vie­notas reliģijas radišanu uz zinātniskiem pamatiem ir visnotaļ at­balstāma. Lūk, jūs, zinātnieki no divām lielvalstīm, lieliski viens otru saprotat, jums nerodas pretrunas. Tāpat arī vienotai reliģi­jai nevajadzētu radit pretrunas ar pastāvošajiem reliģiskajiem strāvojumiem. Dievs ir viens.

-   Man ir patikami to dzirdēt, - teica amerikānis.

-  Paldies par atbalstu, - es pateicos. - Bet tagad atļaujiet mūsu sarunu turpināt. Kā jūs domājat, cik veca ir mūsu civilizācija?

-    Tas ir ļoti sarežģīts jautājums, - atbildēja Bonpo lama. - Mūsu civilizācija ir radusies ļoti sen, tas minēts Bonpo grāma­tās. Es zinu, ka mūsu civilizācijas ļaudis radušies laikos, kad uz Zemes plauka iepriekšējā civilizācija. Tas notika pirms visas pasaules plūdiem, kuros gāja bojā gandrīz visi iepriekšējās un mūsu civilizācijas ļaudis. Pēc tam vairākkārt mūsu civilizācija sāka atdzimt, taču aizgāja bojā vai pārvērtās par mežonigām cil­tīm, kas progresu nodrošināt nevarēja. Galīgi mūsu civilizācija radās vismaz pirms 18 000 gadu.

Līdzīgas ziņas mēs atrodam arī Helēnas Blavatskas "Slepenajā doktrīnā" (1937., 2.sēj., 495. Ipp.):

"…Ārieši (domāta mūsu civilizācija - E. M.) pastāvēja jau pirms 200 000 gadu, kad pirmā Diženā "Sala"jeb Kontinents (ir runa par Atlantīdu - E. M.) tika appludināta…"

"…Vairākums vēlīno salinieku - atlantu - aizgāja bojā laikā starp 850 000 līdz 700 000gadu…"

-   Tātad acīmredzot ir bijis daudz neveiksmīgu mēģinājumu atjaunot mūsu civilizāciju, kas aizgāja bojā pasaules plūdos. Mūsu civilizācijas atjaunošanās droši vien ir notikusi, pateicoties tiem, kas iznāca no somati. Bet tie bija neveiksmīgi ciltstēvi un ciltsmātes. (Jn tikai pirms 18 000 gadu mēģinājums vainagojās panākumiem un cilvēce nostājās uz progresa ceļa, par ko jāpa­teicas Diženajam Bonpo Budam un viņa sekotājiem praviešiem, - vai ne tā? - es teicu.

-   Droši vien jums ir taisnība.

-  Kur uz Zemes cilvēce radās? Es runāju par pēdējo mūsu civi­lizācijas atdzimšanas veiksmīgo mēģinājumu pirms 18 000 ga­du, - es pajautāju.

-   Tibetā, - pārliecinoši atbildēja Bonpo lama. - Turklāt ir pat zināma precīzāka vieta, ko dēvē par Džuma-Tama un kas atro­das Tibetas ziemeļaustrumos.

-   Kāpēc tieši tur?

-Tur kalnos ir ļoti daudz alu. Šajās alās dzivo cilvēki…

-   Dzivo?!

-   Viņi nav miruši…

-   Jūs ar to domājat, ka cilvēks somati stāvokli ir dzivs?

-Jā.

-   Es saprotu, ka pieeja viņiem ir līdzvērtīga zaimošanai, - es sacīju.

-   Protams. Turklāt šis alas nevar atrast, tās ir slēgtas. Par tām zina tikai īpašie cilvēki. Viņi nevienam neko nestāsta. Bet alā iegājušo gaida pārbaudījums. Tas ir dzīvībai bīstami, - noteica Bonpo lama.

-   Es saprotu… Tā tam arī jābūt.

-   Tas ir nepieciešams.

-   Tomēr, - atbrīvojies no kaut kāda sastinguma, es turpināju, - var domāt, ka alās atrodami ne tikai mūsu civilizācijas ļaudis, bet ari atlanti. Tieši atlanti! Kurš cits lai vaditu spēkus, ko jūs dēvējat par nāvējoši bīstamiem? Vai tie būtu atlanti? Viņi taču prata iedarboties uz psihisko enerģiju, ar kuras palīdzību cēla senatnes pieminekļus, teiksim, piramidas (es speciāli neturpi­nāju sarunu par alām un somati, to atliekot uz laiku, kad parā­dīsim hipotētiskā atlanta zimējumu). Kas, jūsuprāt, ir uzcēlis Ēģiptes piramīdas?

-   Ēģiptes piramidas? - Bonpo lama aizdomājās, acīmredzot atcerēdamies Bonpo grāmatās rakstito. - Ēģiptes piramīdas tika uzceltas ar smadzeņu spēka palidzību. Smadzenēm ir milzu spēks, kuru mēs neprotam atbilstīgi izmantot.

-   Jūs sakāt, ka mēs neprotam izmantot smadzeņu spēku. Bet kas prata izmantot smadzeņu spēku, - vai tie bija iepriekšējās civilizācijas cilvēki - atlanti? - es jautāju.

-    Senajās grāmatās minēts, ka cilvēki, kas dzīvoja pirms mūsu civilizācijas, spēja ar attīstītas trešās acs palidzību panākt psihiskās enerģijas pārvēršanos mehāniskajā un citu veidu ener­ģijā. Sajās grāmatās siki atstāstīta šī procedūra un tas, kā viņi ar smadzeņu spēka palīdzību (psihisko enerģiju) cēla piramidas. Diemžēl es to visu precizi neatceros, bet šie ļaudis it kā sapul­cējās kopā un virzija savu psihisko enerģiju preti milzu akme­ņiem, padarot tos vieglus, bez svara, — teica Bonpo lama. -Tātad Ēģiptes piramidas ir cēluši atlanti? -Jā.

Apliecinājumu teiktajam mēs atrodam arī Helēnas Bla­vatskas "Slepenajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 536., 537. Ipp.): "…Atlantu civilizācija bija pat augstāka nekā ēģiptiešu. Tieši no viņiem nākušie pēcteči, Platona Atlantīdas tauta, šajā val­stī uzcēla pirmās piramīdas, un tas, protams, notika vēl pirms Austrumu Etiopu atnākšanas (ir runa par mūsdienu ēģip­tiešiem - E.M.), kā Hērodots dēvēja ēģiptiešus."

-   Mūsdienu zinātniskajā literatūrā minēts, ka Ēģiptes pirami­das tika uzceltas orientējoši pirms 4000-5000 gadu. Cik vecas, jūsuprāt, ir piramidas? - es vaicāju.

-  Piramidas tika uzceltas daudz agrāk, tālā senatnē, - atteica Bonpo lama.

Šādu precizējumu atrodam Helēnas Blavatskas "Slepe­najā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 540., 541. Ipp.): "…Tas notika pirms Dižās Piramīdas Laikmeta, kad Ēģipte bija tik tikko pacēlusies no ūdeņiem… kāda senatne… Mēs esam dzir­dējuši par 4000, ilgākais, 5000 gadu pirms Kristus dzim­šanas… Dižā Piramīda tika uzcelta pirms 78 000gadu."

-   Kas bija senie ēģiptieši? Vai jūs par viņiem kaut ko zināt?

-  Maz. Taču viņi noteikti bija mūsu civilizācijas ļaudis, - atbil­dēja Bonpo lama.

Apliecinājumu tam mēs lasām Helēnas Blavatskas "Sle­penajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 546. Ipp.): "Seno ēģiptiešu

dinastijai, kas sakas ar faraonu Menesu, bija visas atlantu

zināšanas, lai gan viņu dzīslās vairs neritēja atlantu asinis…"

-    Es domāju, ka senie ēģiptieši bija viens no veiksmīgāka­jiem mēģinājumiem radīt mūsu civilizācijas cilvēkus. Viņiem ne­apšaubāmi veicās, jo netālu no turienes Atlantijas okeānā atra­dās Platona sala, kurā mita paši pēdējie atlanti. Kontakti ar augsti izglītotajiem atlantiem veicināja seno ēģiptiešu progresu un palīdzēja radīt viņu attīstīto civilizāciju. Kāpēc viņi tomēr aiz­gāja bojā? Kāpēc viņi neradija pašreizējās civilizācijas sākotni uz Zemes? To es nezinu. Iespējams, ka seno ēģiptiešu civilizācija

izmira kopā ar pēdējiem atlantiem no Platona salas, kuri, pēc Nostradama un citiem literatūras avotiem, gāja bojā, kad Zemē ietriecās Tifona komēta. Ie­spējams, ka bez atlantu tehnoloģis­kās palidzibas un vadības sākās pa­kāpenisks pagrimums. Bet senajiem ēģiptiešiem, manuprāt, nav nekā kopiga ar mūsdienu ēģiptiešiem, kuri apdzī­vo teritoriju piramīdu apvidū, - es pie­bildu.

-   Iespējams, visnotaļ iespējams…

-   Vai senie ēģiptieši varēja izmantot psihisko enerģiju tāpat kā atlanti?

-   Šobrīd to ir grūti pateikt.

-   Kā jūs domājat, vai nākotnē varam gaidīt reālas psihiskās enerģijas izmantošanas paņēmienu izstrādnes, lai varētu uzcelt ko līdzīgu milzu piramīdām? - es taujāju.

-   Tas ir mūsu reliģijas principiālais mērķis, - pārliecināti teica Bonpo lama. - Mēs tiecamies apgūt smadzeņu spēku, tas ir, psi­hisko enerģiju. Tā ir nākotne, tas ir galvenais cilvēces progress,

tā ir cilvēces garigā attistiba, jo garigais pārvērtīsies reālā spēkā, kas spēs rādīt savu varenību.

-   Kā jūs domājat, kāds bija piramīdu celšanas mērķis?

-   Šie senie prātam neaptveramie tehniskās domas un vare­nības monumenti tika uzcelti, lai parādītu psihiskās enerģijas varenību, cilvēka gara varenību. Cilvēces spēkos vēl joprojām nav radīt kaut ko lidzigu. Gara spēku iespējams just, pieskaroties diže­najām piramīdām, un vienlaikus jūtama ari cilvēka gara varenība.

-   Es domāju, ka piramidas tika uzceltas ne tikai tādēļ, lai pa­rādītu, cik varena ir psihiskā enerģija, - es sacīju. - Vai bija ari citi piramidu celtniecibas mērķi?

-   Es nerunāšu par astronomiskajiem mērķiem. Tos es slikti zinu. Taču zināms, ka piramīdas dažādās Zemes vietās tika radī­tas kā sirdsgudrības krātuves.

-   Paskaidrojiet, lūdzu.

-   Es runāju par augstāko garīgo sirdsgudrību - pražnu.

-    Atļaujiet pārtraukt! Austrumu reliģiskie kalpotāji mums stāstīja, ka augstākās garīgās sirdsgudrības - pražnas sasnieg­šana iespējama tikai dziļa somati apstākļos, - es teicu. - Vai no tā izriet, ka piramīdas, tāpat kā alas, ir cilvēku glabātavas so­mati stāvoklī?

-   Pilnīgi iespējams.

-   Es esmu bijis Heopsa piramidas iekšienē, kā ari tajā vietā, kur atrodas valdnieka Tutanhamona kapenes, kurās, starp citu, vairs nav Tutanhamona ķermeņa. Temperatūra tur ir tāda pati kā alās - orientējoši +4 °C, t.i., temperatūra, kurā ķermeņi var saglabāties somati stāvoklī. Varbūt Tutanhamons bija somati stāvoklī, nevis miris?

-   Ari var būt, - piekrita Bonpo lama.

-   Tātad piramīdas var būt Cilvēces genofonda glabātavas…

-   Piramīdas tika uzceltas, lai saglabātu sevišķi augstu sirds- gudribu, - piebilda Bonpo lama.

-  Sevišķi augsta garīgā sirdsgudriba, kā saprotu, bija atlantiem, it sevišķi (to liecina literatūras avoti) agrīnajiem atlantiem. No tā izriet, ka piramīdās somati stāvoklī var atrasties ne tikai mūsu civilizācijas cilvēki, bet ari atlanti. Vai tā?

-   Varbūt. Precīzi nezinu.

Par to liecina arī Helēna Blavatska "Slepenajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 440. Ipp.): "Adepti jeb Viedie Trešās (domāti lemūrieši - E. M.) un Ceturtās (domāti atlanti - E. M.) rases ļaudis mita pazemes mājokļos, parasti piramīdām līdzīgos veidojumos vai pat pašās piramīdās. Jo tamlīdzīgas piramī­das atradās visās četrās pasaules malās."

-   Tomēr kāpēc piramidās atlanti netika atrasti? Faraona Tu­tanhamona mūmiju taču atrada?

-  Par piramidām es maz ko zinu. Toties zinu par Tibetas alām. Vissenākos šis Zemes cilvēkus alās atrast ir ļoti grūti, gandriz neiespējami, - atbildēja Bonpo lama.

-   Kāpēc?

-Viņi atrodas ļoti dziļā pazemē…

-   Varbūt viņi atrodas nevis piramidās, bet zem zemes?

-   Varbūt.

Par to raksta ari Helēna Blavatska "Slepenajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 547. Ipp.): "…Runājot par piramīdām,… jāteic, ka ir arī pazemes ejas un līkloču slēptuves, kuras izveidoja senajās mistērijās svaidīti ļaudis, kas zināja par plūdu tuvo­šanos; tās tika uzceltas dažādās vietās, lai neizzustu atmiņas par visiem viņu svētajiem rituāliem."

-   Kāpēc jūs teicāt, ka ļoti senus cilvēkus (ar to saprotot at­lantus) somati stāvoklī alās atrast ir ļoti grūti? Vai viņus slēpj akmens?

-Jā.

-  Pieņemsim, ka alas grotu, kurā atrodas atlants somati stā­vokli, cieši klāj akmens plāksne. Kā viņš no turienes izkļūs, kad atdzīvosies? - es nesapratu.

-   Viņiem akmens nav šķērslis.

-  Acīmredzot jūs runājat par to, ka atlanti spēja uz gravitāciju iedarboties ar psihiskās enerģijas palidzibu, tāpat kā viņi cēla piramidas no milzigiem akmens blokiem.

-   Akmens viņiem nav šķērslis…

"Akmens viņiem nav šķērslis…"

-  Tagad man ir skaidrs, - es skaļi spriedu, - kāpēc piramīdās neviens atlantus nav atradis. Viņus sargā akmens bloki, kurus virzīt acīmredzot iespējams ar psihisko enerģiju. Atļaujiet vēl vienu jautājumu, - es palūkojos uz Bonpo lamu. - Kas cēla Ēģiptes Sfinksu?

-   Mezinu. Domāju, ka tas notika vēl senākos laikos.

Precīzu atbildi mēs neatradām arī Helēnas Blavatskas "Slepenajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 158. Ipp.). Viņa raksta vienīgi par "…Ēģiptes Sfinksu, Gadsimtu mīklu!"

-   Cienījamais Bonpo lama! Es jūs ilgi iztaujāju par Ēģiptes piramidām. Taču šobrīd mēs atrodamies Nepālā, nevis Ēģiptē. Man gribētos jums pastāstit par mūsu pētījumiem, šo to parādīt un vairāk izvaicāt par somati. Bet tagad, ja neiebilstat, mazliet atpūtīsimies, - es piedāvāju.

Starpbridī mūsu ļaudis aizrautigi sarunājās ar amerikāņiem. Es

Himalaji

Vai jūs esat bijuši Alā?

stāvēju uz balkona un vēroju Himalaju panorāmu. Šo kalnu mikla rosināja iztēli. Kaut kur šeit ir alas, kas slēpj Zemes lielāko no­slēpumu, un kaut kur pasaules otrā malā varenas piramidas glabā savu noslēpumu. Tās saista kopīgs mērķis - Cilvēces genofonds. Ši skaidrā doma kā zibens apgaismoja manu apziņu, ļaujot izprast to svētuma oreolu, kas ieskauj šo dižo noslēpumu.

Pēc pārtraukuma es sameklēju hipotētiskā atlanta attēlu, ie­devu Bonpo lamam un pavaicāju: "Kas tas ir?"

-   Acis man ir labi pazistamas, - noteica Bonpo lama, - bet seja… Vai jūs esat bijuši Alā?

Es klusēju.

-   Jums stāstīja vai jūs paši?…

-   Tas ir mūsu pētijumu rezultāts.

-   Kādu pētijumu?

Es siki pastāstīju par mūsu izstrādāto oftalmoģeometrijas vir­zienu un uz Tibetas tempļiem attēloto acu zinātnisko analizi, kas beidzās ar to, ka rekonstruējām šo acu Īpašnieka veidolu.

-   Tas ir ļoti interesanti, - sacija Bonpo lama.

-   Vai jūs esat bijis alā? - es prasiju Bonpo lamam.

-   Nē. Taču es zinu.

-   Tās ir Būdas acis un seja? -Nē.

-   Kā tad?

-   Daudz senāka cilvēka. Cilvēka, kam piemita augstākā sirds- gudriba un kurš bija kā Dievs, - atbildēja Bonpo lama.

Helēnas Blavatskas grāmatā "Slepenā doktrīna" (1937, 2. sēj., 278. Ipp.) mēs lasām: "…viņi piedzima ar gaišredzības spējām par visu slēpto, un viņiem nepastāvēja ne attālums, ne materiālie šķēršļi. Vārdu sakot, viņi bija Ceturtās rases cil­vēki (t.i., atlanti - E. M.), kuri minēti arī Popol Vuh[6]; viņu redze bija neierobežota, un lietu būtību viņi izprata vienā acumirklī. Citiem vārdiem sakot, viņi bija lemūrieši-atlanti (lemūrieši - trešā rase, kas dzīvoja pirms atlantiem - E. M.) - pirmie, ar kuriem sākās Garīgo Valdnieku Dinastija… Dievu Dēli…"

-   Vai jūs esat ko dzirdējis par Helēnu Blavatsku?

-   Jā. Viņa ir diža Izredzētā. Viņas grāmatas Austrumos labi pazist.

-   Helēna Blavatska, raksturojot atlantu (ceturtā rase) un le­mūriešu (trešā rase) ārējo izskatu, ipaši izcēla lemūriešus-atlan- tus kā visattīstītākos un viedākos cilvēkus uz Zemes, nodēvējot viņus par Dievu Dēliem. Mēs, izanalizējuši literatūrā atrodamos datus par lemūriešu, atlantu un lemūriešu-atlantu izskatu (pir­mām kārtām pēc Helēnas Blavatskas aprakstiem), secinājām, ka tā cilvēka veidols, kurš radās mūsu rekonstrukcijas rezultātā, - es norādīju uz mūsu zīmējumu, - pieder lemūrietim-atlantam. Pēdējie atlanti, pēc Helēnas Blavatskas datiem, aizgāja bojā ap­mēram pirms 850 000 gadu, bet lemūrieši-atlanti dzīvoja daudz agrāk - orientējoši pirms viena līdz trim miljoniem gadu. Vai patiešām somati stāvoklī viņi spēja saglabāties tik ilgu laiku?

-   Dziļš somati var ilgt, cik vien tas nepieciešams, - paskaid­roja Bonpo lama.

-  Vai tiešām viņus, - es atkal norādiju uz attēlu, - hipotētiskos lemūriešus-atlantus ari tagad var atrast alās vai piramidās?

Bonpo lama uzmanīgi pavērās manī un klusēja.

-   Atļaujiet vēl vienu jautājumu, - es nerimos, - no kāda modeļa tika zīmētas neparastās acis, kas attēlotas uz visiem tibetiešu un nepāliešu tempļiem, lūk, šis? - Es atkal norādīju uz zīmējumu. - Vai mākslinieks tās vienkārši izdomāja?

-   Svētas lietas nevar būt parastas iztēles auglis, - atbildēja Bonpo lama.

-   Vai šie acu attēli atrasti senās grāmatās?

-   Ne gluži…

-   Varbūt kāds šis acis un šo seju ir redzējis? Alās, somati stā­vokli…

-   Varbūt.

-   Kāds ļoti augsta ranga indiešu svami, ieraudzijis šo zīmēju­mu, tūlīt iesaucās: "Somati!" - un paskaidroja, ka cilvēki somati stāvokli izskatās aptuveni tā.

Bonpo lama vēlreiz uzmanigi nopētija mūsu zīmējumu un atkal klusēja.

-   Cienījamais Bonpo lama! Lūdzu, pastāstiet ko vairāk par so­mati, - es uzstāju.

-   Cik saprotu, jūs jau esat labi informēti par somati, - teica Bonpo lama. - Droši vien jūs zināt, ka somati var nonākt, tikai attirot savu dvēseli no negatīvās psihiskās enerģijas. Dziļā somati vielmaiņa samazinās lidz nullei un ķermenis pāriet tā sauktajā akmens nekustīguma stāvoklī un tā var saglabāties tūkstošiem un pat miljoniem gadu.

-   Kāda ir somati nozīme cilvēces vēsturē?

-   Somati ir cilvēces glābšanas iespēja, jo tikai ar somati cil­vēka ķermeni var saglabāt gadu tūkstošiem un nepieciešamības gadījumā, to atdzīvinot, izveidot jaunu civilizāciju. Ne viena vien civilizācija jau ir gājusi bojā, un katru reizi tie, kas iznāca no somati, deva jaunu dzinumu cilvēces attistībā, - atbildēja Bonpo lama.

-   Mazliet padomāsim, - es ierosināju. - Visās reliģijās tiek sludināts garīgums, tas, ka cilvēka spējas un potenciāls pirmām kārtām ir atkarigs no viņa gara, nevis fiziskā ķermeņa. Šajā sa- karibā būtu loģiski apgalvot, ka pēc ķermeņa saglabāšanas iekonservētā - somati stāvoklī nav nekādas nepieciešamības. Ja, piemēram, visaugstākā līmeņa gars iemitināsies primitīva cilvēka, teiksim, iezemieša, ķermenī, - vai šis gars spēs konkrē­to cilvēku padarit ģeniālu, lai viņš varētu kļūt par jaunas civi­lizācijas ciltstēvu? Vai tas ir iespējams?

-   Nē, tas nav iespējams. Ķermenim, bet it sevišķi smadze­nēm, ir ipaša nozīme. Somati ir vissenākais cilvēces izdzīvošanas paņēmiens, somati dod iespēju atjaunot cilvēci pat tādā gadiju­mā, ja tā gājusi bojā. Tā cilvēka ķermenim, kurš iegājis somati, bet it sevišķi viņa smadzenēm, jābūt pilnīgām un jāatbilst viņa gara līmenim, - paskaidroja Bonpo lama.

-    Patiešām, - es noteicu, - sastapt pirmatnēju iezemieti, kuram piemistu ģeniālas spējas, ir gandriz neiespējami. Acīm­redzot garam, kas iemitinās ķermenī, tādā vai citā pakāpē tiek dota izvēles briviba pēc principa, kā ķermenis atbilst viņa līme­nim. Tātad smadzeņu attistibai ir ārkārtigi liela nozīme, jo ir zināms, ka tieši smadzenes ar savu darbu iegriež dvēseles un gara torsionu laukus konkrētā virzienā, veicinot tajos ieliktā potenciāla izpausmes. Tēlaini izsakoties, pirmatnēja iezemieša vājās smadzeņu spējas neatbildīs augsta potenciāla gara līme­nim. Tāpēc augsti attīstītas civilizācijas pārstāvja ķermeņa sa­glabāšanai somati stāvokli ir būtiska nozime.

-    Vēl vairāk, - piebilda Bonpo lama. - Materiālās pasaules Radītājs cilvēka ķermeni veidoja, sablīvējot garu ilgā evolūcijas periodā. Pilnīgais ķermenis jāsaglabā (somati!), jo tikai tāds ķer­menis spēj izdzīvot sarežģītajos jaunas cilvēku civilizācijas vei­došanās apstākļos. Cilvēks ar vārgu un slimu ķermeni nespēj nonākt dziļā somati, jo uz viņa ķermeni nevar paļauties.

Šajā sakarībā Helēnas Blavatskas "Slepenajā doktrīnā" lasām šādas rindas (1937, 2. sēj., 364., 366. Ipp.): "…Ahura Mazda…ai, materiālās pasaules radītāj, tu Vissvētākais… izlasiet Ahura Mazdas pavēli lamam, Zemes Garam, kas sim­bolizē Trīs Rases, pēc tam, kad viņam tika norādīts uzcelt Varu - ierobežoto vietu, Arčhu jeb Tvertni.

Tur (Varā) tu aiznesīsi vīru un sievu sēklu, no visdižākajiem izraudzīto, no labākajiem un brīnišķīgākajiem uz šīs Zemes; tad tu aiznesīsi arī visas dzīvās radības šēklu. Tu aiznesīsi visu šo sēklu - no katra veida pa divi, lai tur tā glabātos un neizzustu līdz brīdim, kamēr šie ļaudis atradīsies Varā."

-    Sakiet, vai cilvēks, kas iznācis no dziļa somati, var būt tēvs vai māte, tas ir, ieņemt pēcnācējus? - es jautāju.

-    Jā, protams. Tibetā zina gadījumus, kad cilvēki (jogi), kas alās pavadijuši vairākus gadus, pēc iznākšanas no somati radī­juši bērnus, - atbildēja Bonpo lama.

-     Vai senatnē zināja cilvēku un dzivnieku sēklas konser­vēšanas noslēpumus, kā ari par apaugļošanu un augļa audzē­šanu mēģenē? Tas izklausās visnotaļ loģiski, jo, veidojoties cil­vēcei, tai būs nepieciešami ari dzīvnieki. Bet iztēloties, teiksim, govi somati stāvokli ir diezgan grūti.

-   To es nezinu, - atteica Bonpo lama. - Varu tikai apgalvot, ka iepriekšējā civilizācija bija daudz attistitāka par mūsējo.

-   Jūs, cienījamais Bonpo lama, teicāt, ka somati ir sens cil­vēces saglabāšanas (glābšanas) paņēmiens uz Zemes. Helēnas Blavatskas darbos mēs atradām ziņas, ka somati, ko viņa dēvē par "Vara", tika radīts, lai saglabātu trīs pēdējās cilvēces rases. Tas ir, lai saglabātu lemūriešus, atlantus un mūsu civilizācijas ļaudis. No viņiem vissenākie - lemūrieši, kā ari lemūrieši-atlanti - dzīvoja pirms vairākiem miljoniem gadu. Kā jūs domājat, - vai lemūrieši un lemūrieši-atlanti ir vēl saglabājušies alās kā Cilvē­ces genofonda daļa?

-   Domāju, ka ir.

-   Tātad, cienijamais Bonpo lama, - es turpināju, - acis, kas attēlotas uz tibetiešu tempļiem un klosteriem un piederējušas ļoti senam cilvēkam (iespējams, lemūrietim-atlantam), kāds ir redzējis. Vai patiešām seno cilvēku somati stāvokli ari pašlaik alā var reāli redzēt? Vai tiešām neiedarbosies Cilvēces genofon­da aizsardzības sistēma?

-   Lai viņu ieraudzītu, jābūt atļaujai.

-   Kādai atļaujai? Kas to dod?

-   …Tie, kas atrodas somati.

-   Kā? Šie cilvēki taču ir iekonservēti…

-   Cilvēks somati stāvokli ir dzīvs cilvēks.

-   Vai cilvēks somati var runāt?

-   Lai sazinātos ar cilvēku somati, nav obligāti jārunā. Tālab jau ir meditācija, tālab jau ir gars, - paskaidroja Bonpo lama.

-   Ja jūs pareizi sapratu, - es teicu, - cilvēka gars meditācijā atbrīvojas no ķermeņa važām un var sazināties ar cita cilvēka garu somati stāvokli.

-   Jums taisnība.

-   Bet vai ir cilvēki, kuriem atļauts ieiet pie ļaudim somati stā­voklī?

-   Ir.

Man gribējās pajautāt, kas ir šie cilvēki un vai ar viņiem var iepazities. Taču es sevi nobremzēju, jo sapratu, ka, atrazdamies diezgan lielā divu valstu cilvēku pulkā, Bonpo lama to neteiks.

-  Jūs sacījāt, ka cilvēce ir radusies Tibetā. Vai Himalaji un Ti­betā ir arī Cilvēces genofonda centrs? Tas ir, vai cilvēki somati stāvokli lokalizēti galvenokārt šeit? - es vaicāju.

-  Somati ir vispārcilvēciska parādība. Tāpēc cilvēki somati var atrasties jebkurā pasaules nostūri, ieskaitot okeānus. Tomēr gal­venā lokalizācijas vieta ir Himalaji un Tibetā, - atbildēja Bonpo lama.

-  Kāpēc tieši Himalaji un Tibetā? Vai tas saistits ar to, ka Hima­laji un Tibetā ir visaugstākais zemeslodes reģions, kas netika applūdināts pat pasaules plūdu laikā?

-   Jā, Himalaji un Tibetā ir visaugstākie kalni; tas ir viens no iemesliem. Taču ne tikai…

Pārcilvēku lokalizēšanos somati stāvoklī galvenokārt aug­stos kalnos zināmā mērā var liecināt Helēnas Blavatskas vārdi grāmatā "Slepenā doktrīna" (1937, 2. sēj., 556., 557. Ipp.): "…kas, izņemot Sirdsgudrības Lielos Skolotājus, zina, ka viņi glabā klusumu šajā jautājumā (par cilvēces vēsturi) gluži kā sniegotās virsotnes, kas paceļas pār viņiem…"

-   (Jn kādi ir pārējie iemesli?

-   Mūsu reliģijā uzskata, ka Ziemeļpols ir dievu patvērums. Sirmā senatnē Himalaji un Tibetā bija Zemes pols, - sacīja Bonpo lama.

Šajā sakarībā Helēna Blavatska raksta ("Slepenā doktrī­na", 1937, 2. sēj., 365. Ipp.): "Pastāv nedarināti gaismas nesēji un darināti gaismas nesēji. Tur (Arjane-Vaedžo, kur ceļ

Varu) zvaigznes, mēness un saule parādās un noriet tikai reizi (gadā) un gads šķiet kā viena diena (un nakts). Tā ir skaidra norāde uz Dievu zemi vai tagadējiem polārajiem apga­baliem… pēc senās mācības, Zemes ass pakāpeniski maina savu slīpumu pret ekliptiku."

-   Populārzinātniskā literatūrā esmu lasijis, ka Gobi tuksnesis bijis cilvēces rašanās vieta. Ko jūs zināt par Gobi tuksnesi? Varbūt arī tā ir vieta, kurā lokalizējas cilvēki somati stāvoklī? - es jautāju.

-  Par Gobi tuksnesi es nezinu. Varbūt. Tas taču ir blakus Tibe- tai, - noteica Bonpo lama.

Arī Helēnas Blavatskas darbos mēs atrodam dažas ziņas, ka atlanti varētu atrasties somati stāvoklī Gobi tuksneša apvidū ("Slepenā doktrīna", 1937, 2. sēj., 44., 276. Ipp.): "…no nemirstīgo Cilvēku (runa ir par atlantiem) vidus atli­kušie, tie, kas izglābās, kad Svētā Sala kļuva melna no grēka un aizgāja bojā, atrada patvērumu Lielajā Gobi Tuksnesī, kur viņi, nevienam neredzami, atrodas joprojām un kur piekļū­šanu viņiem sargā Gara Kareivju pulki…"

"…ticējumi vēsta un dižās grāmatas (Dzian grāmata) aug­stākie sasniegumi skaidro, ka ilgi pirms Ādama un viņa ziņ­kārīgās sievas Ievas laikiem tur, kur pašlaik atrodas sāļie ezeri un neapdzīvoti un neauglīgi tuksneši, atradās plaša iekšzemes jūra, kas pletās cauri Vidusāzijai uz ziemeļiem no lepnajiem Himalaju kalniem un tā rietumu atzarojumiem. Jūrā atradās sala, kas savā neizsakāmajā skaistumā nerada sev līdzinieci visā pasaulē un ko apdzīvoja tās Rases pēdējie pārstāvji, kuri dzīvoja pirms mums… Pēc ticējuma, šī sala pastāv arī šobrīd kā oāze, ko ieskauj briesmīgais, neapdzī­votais Gobi tuksnesis, kura smiltis nav skārusi cilvēka kāja, cik vien tas palicis ļaužu atmiņā…"

-  Tātad, - es teicu, - mēs diezgan pārliecināti varam pieņemt, ka Himalaji, Tibetā un, iespējams, Gobi tuksnesis ir Cilvēces genofonda galvenās glabātavas centrs. Bet nu vēlreiz atgriezī­simies pie jautājuma par cilvēkiem, kuri var izpildīt Cilvēces genofonda uzdevumu.

-   Labi.

-   Mēs esam uzkrājuši arvien vairāk un vairāk ziņu, - es turpi­nāju, - ka iepriekšējo civilizāciju ļaudis - atlanti un pat lemūrieši-at- lanti - joprojām var atrasties somati, pildot Cilvēces genofonda uzdevumu. Kāpēc šo genofondu neveido tikai mūsu civilizācijas (rases) ļaudis, jo pēc civilizācijas pēctecības principa tas būtu tieši mūsdienu cilvēces pārstāvju uzdevums?

-   Mūsu civilizācijas cilvēkiem ir slikti attīstīta trešā acs, - pa­skaidroja Bonpo lama. - Tāpēc nonākt ilgstošā somati mūsu civilizācijas pārstāvjiem ir grūti. Seno civilizāciju cilvēkiem bija attīstīta trešā acs, un viņi daudz vieglāk nonāca ilgstošā somati.

-   Tieši tāpēc, - es viņu pār­traucu, -jūs cenšaties savā reli­ģijā attistīt trešo aci mūsu civi­lizācijas cilvēkiem. Ja tas neizdosies, tad mūsu civilizācijas paš­iznīcināšanās gadījumā par jaunas cilvēces avotu atkal kļūs atlanti vai lemūrieši?

-   Jā, tā ir. Taču cēlonis nav tikai mūsdienu hipertrofētais ma­teriālisms, bet arī tas, ka cilvēce šobrīd atrodas Dievišķā cikla materiālistiskajā fāzē.

Tamlīdzīgas ziņas mēs atrodam arī Helēnas Blavatskas "Slepenajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 228., 376., 377. Ipp.):

"…Evolūcija notiek cikliski. Diženais Manvantaras Septiņu Apļu Cikls, kas Pirmo Apli sāk ar minerāliem, augiem un dzīvniekiem, savu evolucionāro darbu lejupslīdošā lokā līdz nāves punktam pabeidz ceturtās rases vidū, noslēdzot ce­turtā apļa pirmo pusi… lejupslīdošajā lokā tieši garīgais pakāpeniski pārvēršas materiālajā. Pamata viduslīnijā gars un matērija līdzsvarojas. Augšupejošajā lokā gars atkal sāk nostiprināties… tāpēc mūsu piektā rase kā pamatrase jau pārkāpusi ekvatoriālo līniju un nu paceļas garīgajā pusē; taču dažas no mūsu subrasēm arvien paliek ēnainajā, lejup­slīdošajā pusē…"

-     Skaidrs, ka Dievišķā cikla nozīme ir milziga, - es teicu, - taču cilvēku prasme ieiet somati laikam gan ne mazākā mērā ir atkarīga arī no cilvēces pūliņiem šajā ziņā, tajā skaitā arī no meditācijas skolām.

-    Protams, protams, - iesaucās Bonpo lama. - Tāpēc mēs šajā ziņā tik daudz pūlamies. Vēsturiski "meditācijas - somati - pražnas" skolas pakāpeniski novājinājās, un ir noticis tā, ka

mūsdienās tikai daži cilvēki spēj ieiet dziļajā somati. Mūsu civilizācijas se­nie cilvēki daudz vieglāk spēja ieiet dziļā un ilgstošā somati, lai gan sa­skaņā ar Dievišķo ciklu uz Zemes no­stiprinājās materiālisms. Ari iepriek­šējo civilizāciju cilvēki arvien vairāk vērības sāka pievērst materiālistiska­jam, viņi šajā jomā sasniedza ļoti daudz, taču svēti glabāja meditācijas garīgās skolas un somati.

- Vai ir iespējams mākslīgs so­mati, t.i., ķermeņa iekonservēšana,

izmantojot, piemēram, ķīmiskas vielas, ar sekojošu ķermeņa at­dzīvināšanu?

-   Domāju, ka nav iespējams, jo somati galvenais darbības posms ir dvēsele.

-   Vai vēsture ko zina par māksligiem somati mēģinājumiem?

-   Precizi neatceros. Laikam jau zina…

-   Vai iepriekšējās civilizācijas cilvēki - atlanti - slimoja?

-   Saskaņā ar mūsu reliģiju - skaidroja Bonpo lama, - ir zi­nāms, ka par grēkiem Dievs nolādēja mūsu civilizāciju un uz­sūtīja daudz slimibu. Iepriekšējās civilizācijas bija laimīgas un veselas.

Šajā sakarībā Helēnas Blavatskas "Slepenajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 514., 515. Ipp.) lasām: "…Tāpēc Karmas Likums uzlika savu roku Atlantu Rasei, pakāpeniski fizio­loģiski, morāli, fiziski un intelektuāli pārmainot visu Ceturtās Rases dabu, un cilvēks no vesela Trešās rases radības kroņa mūsu Piektajā Rasē pārvērtās par nožēlojamu, vārgu būtni, kura šobrīd uz mūsu zemeslodes ir kļuvusi par bagātāko miesas un iedzimto kaišu mantinieci."

-    Kāpēc es jums jautāju par slimibām, - es turpināju. - Ir zināms, ka somati var nonākt tikai cilvēki ar teicamu dvēseles un miesas veselību. Mūsu civilizācijā atrast pilnīgi veselu cilvēku ir diezgan grūti, bet, pēc literatūras avotu norādēm un jūsu vār­diem spriežot, iepriekšējo civilizāciju cilvēki bija daudz veselāki. No tā izriet loģisks pieņēmums - ja piepeši (lai gan tā ir fan­tastika!) mūs ielaistu somati alās, mēs tur galvenokārt ieraudzī­tu iepriekšējo civilizāciju pārstāvjus - atlantus un lemūriešus-at- lantus. Vai tā?

-  Ne gluži. Dziļa somati stāvokli atrodas arī mūsu civilizācijas pārstāvji. Arī mūsu civilizācija ir ļoti sena, - atteica Bonpo lama.

-   Vai sen mūsu civilizācijas cilvēki sāka ieiet dziļā somati un cik ilgi viņi tur atrodas?

-   Augstākais Saprāts viņus tajā ievadija jau pasaules plūdu laikos, kas iznīcināja gandrīz visus cilvēkus uz Zemes.

Šajā sakarībā Helēnas Blavatskas "Slepenajā doktrīnā", tiesa, mazliet pievelkot pierādījumus, lasām (1937, 2. sēj., 158. Ipp.): "…zem šī noslēpuma plīvura Piektā Rase tika va­dīta pretī Reliģisko Mistēriju iedibināšanai vai, precīzāk, atjaunošanai, kurās senās patiesības varēja tikt nodotas nā­kamajām paaudzēm alegorijās un simbolos."

-  Pasaules plūdi, pēc Helēnas Blavatskas, notika pirms 850 000 gadu. Vai patiešām mūsu civilizācijas cilvēki spēj somati atras­ties tik ilgu laiku? - es nesapratu.

-   Un kāpēc gan ne? - pasmaidīja Bonpo lama.

-  Vai somati tika ievadīti seno ēģiptiešu pārstāvji periodā, kad pret Zemi atsitās Tifona komēta pirms 12 000 gadu?

-   To es nezinu.

-   Vai daudz atlantu aizgāja somati pasaules plūdu laikā? -Manuprāt, tas nenotika masveidīgi, jo somati var nonākt tikai

vislabākie, dievišķie ļaudis.

Tajā nodaļā, kurā Helēna Blavatska "Slepenajā doktrīnā" raksta par karu starp trim atlantu grupām, lasām šādas rindas (1937, 2. sēj., 439. Ipp.): "Tikai šo Izredzēto saujiņa, kuru Dievišķie skolotāji paglābās Svētajā Salā, no kurienes nāks pēdējais glābējs, nu atturēja pusi cilvēces no citas cil­vēces raidītās iznīcības."

-    Tādējādi, - es nobeidzu, - var pieņemt secinājumu, ka Cilvēces genofondam somati veidā jāsastāv no triju civilizāciju (rasu) pārstāvjiem: lemūriešiem (vai lemūriešiem-atlantiem), atlantiem un mūsu civilizācijas pārstāvjiem. Tā teikt, trīskārša kontrole. Kā jūs domājat - vai viņus var atrast alās?

-   Tas ir… Liels noslēpums.

-   Varbūt parunāsim par alām, - es piedāvāju. - Cilvēkiem so­mati jāglabājas tieši alās?

-   Ne tikai alās, bet ari ūdenī.

-  Šajā pasaules reģionā, kurā atrodamies mēs, var runāt tikai par alām. Sakiet, vai ir daudz to alu, kurās atrodas cilvēki somati stāvoklī?

-   Daudz, - atteica Bonpo lama.

-   Bet kāpēc tad līdz šim neviens alās nav redzējis cilvēkus somati stāvokli?

-   Ir gan redzējuši.

-   Sakiet, vai ir grūti atrast alas ar cilvēkiem somati?

-   Ļoti grūti. Šīs alas parasti ir slēgtas, bet ieeja apslēpta. Tur­klāt šajos kalnos ir tik daudz alu ar tik daudziem atzarojumiem, ka diezin vai tajās var ko atrast. Ir pat alu tempļi, bet par tiem neviens, izņemot īpašos cilvēkus, nezirta.

Par šo jautājumu Helēnas Blavatskas "Slepenajā dok­trīnā" (1937, 2. sēj., 272. Ipp.) varam lasīt: "Protams, mēs nerunājam par alām, ko zina katrs eiropietis, par spīti to ārkārtīgajai senatnei; bet gan par faktu, ko zina visi Indijas Izredzētie bramini un sevišķi jau Jogi, proti, ka šajā zemē nav neviena tempļa vai klostera, kam nebūtu savu pazemes eju, kas ved visos virzienos, un savukārt šīm pazemes alām ir savas alas un gaiteņi. Kurš var apgalvot, ka tajās dienās bojā­gājušās Atlantīdas nemaz nebija?"

-   Ko jūs saprotat ar alu tempļiem? Alas zem budistu tem­pļiem vai pazemes tempļus? - es jautāju.

-   Pazemes tempļus, - atbildēja Bonpo lama.

-   Kas tie ir?

-   Vai tā ir Šambaia?

-   Kas ir tie ipašie cilvēki, kuri zina alu tempļus un alas ar cil­vēkiem somati stāvokli?

-   Ne vienmēr tie ir reliģiskie kalpotāji…

-  Vai šie ļaudis glabā zināšanas, kur atrodas alas ar cilvēkiem somati stāvokli un alu tempļiem?

-   Viņi tur mēdz ierasties!

-   Kāpēc?

-   Sargā…

-   Vai tie ir pagodu mūki?

-  Var būt, ka daži no viņiem ir. Pagodas parasti ceļ kā piemi­nekli lamām vai citiem ievērojamiem cilvēkiem, piemēram, vald­niekiem, - atteica Bonpo lama.

-   Vai ar šiem īpašajiem cilvēkiem var iepazīties?

-   Var, taču tam nav nozīmes. Viņi visi jums atbildēs vienu un to pašu: "Es to neteikšu pat Dievam!"

-   Vai šos cilvēkus ir mēģinājuši uzpirkt?

-   Laikam gan.

-   Un vai izdevās?

-  Bez panākumiem! Mūsu cilvēki, bet pirmām kārtām šie īpašie cilvēki, uzskata, ka šīszemes dzīve, nemaz nerunājot par naudu, nav nekas, salīdzinot ar Viņa Augstību! Viņi periodiski Viņu redz! Viņi pakļaujas Viņam! Viņi ir Viņa kalpi! Ņemt naudu - tā īpašajiem cilvēkiem ir zaimošana! Tas nav salīdzināms - nauda un … Viņš!

-   Es jūs saprotu, saprotu, - uztraukti nomurmināju. - Ameri­kāņi un eiropieši uzskata, ka par naudu var nopirkt visu. Bet tā ir absolūta nieciba, salīdzinot ar mūžību, dzīvibu un Cilvēces genofondu! Pat piedāvāt naudu jau ir zaimošana!

-   Jā, tā ir, - piekrita Bonpo lama. - īpašie cilvēki to labi sa­prot. Kas gan ir dzive uz Zemes? Tas ir viens brīdis, mirklis. Vai tad naudas dēļ var?… Tas ir vislielākais grēks!

-   Cienījamais Bonpo lama, sakiet, kas notiks, ja īpašo cilvēku vidū gadīsies kāds, kurš zvērestu lauzīs? Ja viņš kādu aizsūtis uz alu?

-   Viņš kļūs par slepkavu.

-   Slepkavu? Kā slepkavu?

-   Cilvēku, kuram parādis ieeju un kurš tur ieies, gaida nāve. Kas viņam parādīs ieeju, tas viņu sūtis nāvē!

-    Es saprotu, neparasto spēku iedarbība… Atļauju var dot tikai Viņš…

-   Ņemiet vērā un atcerieties, - sacīja Bonpo lama, vērīgi mani uzlūkojot. - īpašie cilvēki ir tikai Viņa kalpi. Visu izlemj Viņš! Atļauju dod Viņš!

-   Bet vai ar Viņu iespējams kontaktēties?

-   (Jn tomēr, - es ievaicājos, atbrīvojies no kaut kāda sastin­guma, - vēsture ir pilna nejaušibu. Droši vien vēsturē zināmi gadijumi, kad kādu iemeslu dēļ atļauja nenostrādāja. Nevar būt, ka nav bijis nevienas nejaušības. Vai tādi gadijumi ir bijuši?

-   Ir, un ne vienu vien reizi.

-   Pastāstiet par to, lūdzu, ja iespējams.

-   Par šo tematu ir ļoti daudz leģendu, - Bonpo lama iesāka stāstijumu. - Piemēram, tāda. XI gadsimtā Indijā bija milzigs sausums. Indijas valdnieks nolēma doties uz Svēto alu, kurā mit Diženais senais cilvēks, un lūgt viņam palīdzību. Alā viņu gaidīja daudz briesmu: čūskas - mistiskas un istas, bija grūti elpot, uz viņa ķermeni un prātu iedarbojās kaut kādi spēki. [7] tad indijas valdnieks iesliga meditācijā un ieguva iespēju sazināties ar di­ženā senā cilvēka garu. kad diženais senais cilvēks saprata, ka Indijas valdniekam ir tikai labi nodomi un viņš grib lūgt palīdzibu cilvēkiem, viņš atļauju saņēma. Ala bija ļoti liela - to veidoja 12 istabas.

Vienā no alas istabām Indijas valdnieks atrada Diženo seno cil­vēku somati stāvokli, un viņa dvēsele lidinājās tam blakus. Viņa ķer­menis bija sažuvis, bet dzivs. Šis cilvēks alā bija pavadijis 1 600 000 gadu. Viņš pavēra acis. Indijas valdnieks ar viņu sāka sarunu san­skritā, lūdzot palidzibu. Sažuvušais cilvēks viņu saprata, atbildot signalizēdams ar acim. Viņš ar acīm norādija uz priekšmetu, kas karājās pie sienas. Tas bija mistiskais aplis. Indijas valdnieks paņē­ma mistisko apli un devās uz izeju. Citā alas istabā viņš ieraudzīja vēl vienu cilvēku somati - sikhu valdnieku, kurš šajā stāvokli iegā­ja V gadsimtā (zināms, ka no somati viņš iznāca XVII gadsimtā, atgriezdamies normālajā dzivē). Pie alas izejas Indijas valdnieks sastapa astoņas čūskas. Viena no čūskām uzpilināja uz mistiskā apļa savas asinis, šī lāse pacēlās debesīs, un drīz sākās lietus. 1637. gadā šajā alā iegāja cilvēks, vārdā Devendra Poundels, kurš jopro­jām tur atrodas somati stāvoklī. Pēc viņa neviens alā nav devies.

-   Aizraujoša leģenda, - es teicu. - Tā daudzējādā ziņā atbilst tam, par ko mēs šeit runājām.

-   Līdzīgu leģendu ir daudz, - atbildēja Bonpo lama.

-    Bet vai ir arī citas ziņas, izņemot leģendas? Vai kāds ir redzējis alā cilvēku somati stāvoklī?

-   Jā. Piemēram, Ziemeļtibetā ir ala, kurā jau vairākus gad­simtus (es precīzi neatceros, cik) somati stāvokli atrodas cil­vēks, vārdā Moze Sals Dzjangs. Ši reģiona reliģiskie kalpotāji viņu periodiski redz. Tie nav īpašie cilvēki, bet parasti kalpotāji. Saņemt atļauju no ši cilvēka somati stāvoklī nav nepieciešams. Ieeja ir droša. Ir jābūt vienīgi labiem nodomiem. Fotografēt un runāt nedrīkst - tā ir zaimošana!

-    Es saprotu. Moze Sals Dzjangs taču ir viens no Cilveces genofonda pārstāvjiem. Tas ir svētums!

-Jā.

-   Tomēr vai viņu var ieraudzit?

-   Var! Ja vien tā Tibetas reģiona reliģiskie kalpotāji jums at­jaus un alu parādīs. Taču… jūs jau zināt, ka šobrid Tibetā ir ķi­nieši. Es neesmu pārliecināts, ka minētie reliģiskie kalpotāji vairs ir dzīvi; visticamāk, viņi ir nošauti. Ja ķinieši uzzinātu par cilvēku somati stāvoklī, manuprāt, viņi to nogalinātu vai ieslo­dzītu cietumā, - drūmi noteica Bonpo lama.

-    Vai patiešām ķīnieši nesaprot, kāds svētums ir cilvēks somati stāvoklī…

-   Viņi taču ir komunisti!

-   Mmm…jā. Es saprotu. Es pats esmu no bijušās komunis­ma valsts. Mans vecvectēvs - arī reliģisks kalpotājs - tika no­šauts. Mans vectēvs kā reliģiska kalpotāja dēls staļiniskajos moku kambaros pavadija 13 gadu. Mans tēvs, kurš brīvprātīgi aizgāja karā un cīnījās pie Staļingradas, par spīti ordeņiem un 16 vācu minas šķembām ķermenī, ilgus gadus skaitījās tautas ienaid­nieks, - es stāstiju.

-   Kopš 1957. gadā Tibetu sagrāba ķinieši, valsti piespiedu kārtā pameta vairāk nekā 100 000 cilvēku, galvenokārt reliģiskie kalpo­tāji. Ari man nācās aizbraukt, atstājot klosteri, grāmatas, visu, - sa­rūgtināti noteica Bonpo lama. - Pats Dalailama bija spiests 1959. gadā doties uz Indiju, kad viņam bija 23 gadi. Tomēr apmēram viens miljons divsimt tūkstoši cilvēku tika fiziski iznīcināti. Klosteri ir sagrauti, zelta statujas aizvestas uz Ķīnu. Ļaudis aiz kājām pakāra pie griestiem. Bariem sagrūda cietumos, kur viņi aizgāja bojā. Tas ir briesmīgi! Jo Tibetā ir tā vieta, no kuras cēlusies cilvēce! Jo Tibetas iedzīvotāji zina (atvainojiet, zināja) par dižo somati un svēti to sargā­ja! Jo Tibetas sūtība ir senatnes - vissirmākās senatnes garigo vērtību saglabāšana ! Tibetā ir nozīmīga visai cilvēcei, tās nākotnei!

-   Man trūkst vārdu…

-   Man ari. Vēsturiski tibetieši bija ļoti kareivigi, - turpināja Bonpo lama, - iekaroja daudz zemju. Taču pirms vairāk nekā 800 gadiem nāca tāda kā apgaismiba, pēc kuras valsts politika krasi mainijās un tika virzita preti maksimālai reliģijas stipri­nāšanai. Kareivju vietā stājās mūku leģioni, sākās neskaitāmu tempļu un klosteru celtnieciba. Tika uzcelts vairāk nekā 6000 klosteru, pirms ķiniešu ienākšanas bija aptuveni 6000 Augstāko lamu. No katras tibetiešu ģimenes viens dēls kļuva par mūku, dodot solijumu palikt neprecētam. Tibetiešu reliģijas būtība ir altruisms un apgaismiba - tibetieši mācijās būt maksimāli (pir­mām kārtām garīgi) izglītoti, piešķirot minimālu uzmanību sa­vām materiālajām vajadzībām. Aptuveni 75% tibetiešu budžeta aizgāja klosteru celtniecībai, reliģiskajai izglitibai, apgaismibai un dabas zinībām. Aptuveni 800 gadu Tibetai nebija armijas.

-   Kā gan bez armijas?

-   Valsts aizsardzība notika visnotaļ oriģinālā veidā. Tibetas augstākie lamas pasaulē bija kļuvuši par tik lielām autoritātēm un viņiem dažādās valstis bija tik daudz mācekļu, kuriem tur piederēja vara, ka nevienam pat neradās doma iebrukt valstī, kurā dzīvoja viņa Skolotāji. Neaizmirstiet, ka Tibetā ir visu pa­saules reliģiju citadele, pat pravieši mācijās tieši šeit. Neaiz­mirstiet, ka Tibetā ir vienigā valsts pasaulē, kas galveno savas naudas daļu tērē reliģijai. Tikai bezdievigie komunisti spēja apgānīt Tibetu!

-   Nākas tikai nožēlot, tikai cerēt uz ANO, pasaules sabied­rību… Lai gan daudzējādā ziņā ir par vēlu…

-   Jā…

-   Vai ķinieši par somati zina?

-   Daudzi izglītoti ķīniešu armijas virsnieki sākuši to saprast. Vecie ķīniešu virsnieki pirms revolūcijas Ķīnā apguva budisma pamatus un acīmredzot saprot, kāda ir somati nozīme visai cil-

Nikolajs Rērihs "Tibetas citadele"

vēcei. Kļuvuši par komunistiem bezdievjiem, turklāt, kā jau ko­munisti, būdami ari Lielā ļaunuma gara sludinātāji, viņi sevišķi dedzīgi metās iznicināt visu, kas ir dievišķs. No otras puses, spī­dzināšanu laikā daudzi tibetiešu reliģiskie kalpotāji pirms nāves, bērnišķā primitīvismā cerot uz svētuma respektu, sauca: "Mana nāve nav nekas! Bet saudzējiet tos, kuri mit alās! Viņi ir nepie­ciešami cilvēcei!" Viņi tomēr ticēja labā uzvarai, viņi nesaprata, ka var domāt ļaunuma kategorijās, ka ļaunuma gars ir vērsts pret visu radošo, pirmām kārtām dievišķo, - teica Bonpo lama.

-   Vai tiešām ķinieši ietika alās un iznīcināja cilvēkus somati stāvokli?

-   Ķinieši pārmeklēja neskaitāmas alas, meklējot cilvēkus so­mati. Es domāju, ka šini gadījumā galvenā bija Lielā ļaunuma gara pavēle iznicināt visu dievišķo. Ķiniešu komunisti notiekošo skaidroja tā, ka daudzi Tibetas reliģiskie kalpotāji, kuri pieprata jogu, devās alās un tur slēpās, ieejot somati.

(Jn patiešām, daudzi lamas alās iegāja somati stāvokli, slēpjoties no komunistiem. Mans krustdēls stāstija, ka viņam pazīstams lama tuvīnajā alā iegājis somati stāvoklī 1960. gadā un atradies tajā līdz 1964. gadam. Viņa draugi to zināja un šo četru gadu laikā vairākkārt viņu apraudzija, pēc tam stāstīdami, ka viņš sēž alā Būdas pozā nekustigs kā akmens. Ķīniešu komu­nisti viņu tomēr alā atrada un iemeta cietumā. Cietumā lamas ķermenis pakāpeniski kļuva mīkstāks, un viņš atdzīvojās. Stingra režīma cietumā viņš atradās no 1964. gada lidz 1987. gadam, un pēc tam viņu atbrivoja. Vai viņš šobrid ir dzivs un kā viņam klājas, es nezinu, - turpināja Bonpo lama.

-   Tad jau šis lama, kurš glābās no ķiniešu komunistiem, so­mati stāvoklī nespēja izveidot garīgo (neparasto) spēku barjeru, kas neļautu viņam piekļūt, - es noteicu. - Tāpat arī iepriekš­minētais gadijums ar Mozi Salu Dzjangu, kurš somati stāvokli atradās vairākus gadsimtus, liecina par garīgo spēku barjeras nepastāvēšanu. Vai no tā jāsecina, ka mūsu civilizācijas pār­stāvji somati stāvoklī nespēj radit nekādu aizsargbarjeru un viņus, tēlaini izsakoties, var saņemt gūstā plikām rokām, bet tikai iepriekšējo, garīgi daudz attīstītāko civilizāciju cilvēki spēj sevi aizsargāt somati stāvokli ar neparasto spēku barjeru?

-  Tā ir, tikai ar vienu piebildi, - paskaidroja Bonpo lama. - Viss ir atkarīgs no trešās acs attistibas pakāpes. Iepriekšējo civilizā­ciju cilvēkiem ir augsti attīstīta trešā acs, ar kuras palīdzību viņi var (vārds "var" tika izteikts tagadnes formā - E. M.) fokusēt savu psihisko enerģiju noteiktā telpā un virzīt tās iedarbibu. Mūsu civilizācijas cilvēkiem vairākumā gadījumu ir slikti attistita trešā acs, tāpēc fokusēt savu psihisko enerģiju uz citu cilvēku viņi nespēj. Tomēr dažiem no mūsu civilizācijas, sevišķi pavisam se­niem tās pārstāvjiem, ir visnotaļ labi attistita trešā acs, tāpēc arī viņi spēj radit pietiekami drošu garīgo spēku aizsargbarjeru.

-   Es jūs sapratu tā, - es teicu, - ka aizsargbarjeras būtība ir distancēti hipnotiska iedarbība uz cilvēku, kurš ienāk somati alā. Bet nu uzdosim jautājumu: kā somati esoša cilvēka dvēsele uzzina par ienākošo cilvēku? No mūsdienu fizikas viedokļa dvēseles torsionu lauki (tas ir, dvēseles vērpes lauki) plaši izplatās visap­kārt. Tāpēc ari tā cilvēka dvēseles lauki, kurš ienāk alā, kontak­tējas ar somati esoša cilvēka dvēseles torsionu laukiem. Atce­rēsimies ari, ka labas domas iegriež torsiona laukus vienā vir­zienā, bet ļaunas - pretējā. Pamatojoties uz to, cilvēka dvēsele somati spēj izanalizēt tā cilvēka centienus, kurš ienācis alā. Atcerieties Nikolaju Rērihu, kurš teica, ka Šambalas zemē var ienākt tikai ar labām domām! Atcerieties, ka dziļa somati stā­voklī var nonākt, tikai pilnibā attīroties no negatīvās psihiskās enerģijas, tas ir, no negatīvi iegrieztiem torsionu laukiem!

-   Jā, tā ir. Turpiniet, - sacīja Bonpo lama.

-   Tātad somati esoša cilvēka dvēsele, izanalizējusi tā cilvēka centienus, kurš ienāk alā, izlemj - ielaist viņu vai ne, - es neri- mos. - Man šķiet, ka ar vienkāršu ziņkārību bez ļauniem nolū­kiem ari nepietiek, lai saņemtu caurlaidi. Tiem acīmredzot jābūt nopietniem iemesliem, teiksim, tādiem, kā saskaņā ar leģendu bija Indijas valdniekam, kurš lūdza lietu visai valstij. Jo tiek taču traucēts Cilvēces genofonda miers! Lai saņemtu caurlaidi, ma­nuprāt, nepieciešams ieiet meditācijā un sākt dialogu ar cilvēka dvēseli somati stāvokli. Tikai tādā gadijumā un vislielākās ne­pieciešamības gadijumā var cerēt uz atļauju apmeklēt alu.

-   Jums taisniba, - atbildēja Bonpo lama. - Pat īpašie cilvēki, kuri sargā ļaudis somati stāvokli un nokāpj alās vienu divas reizes mēnesi, pirms alas apmeklējuma ieiet meditācijā un lūdz atļauju.

-   Sakiet, Bonpo lama, vai mēs varētu saņemt atļauju? Mūsu nodomi ir tiri un mērķis nepavisam nav maznozīmīgs - Cilvēces genofonda pētijumi!

-   Teikšu jums tā, - Bonpo lama pasmaidīja, - pirmkārt, jāie­mācās ieiet meditācijā. Tas prasīs ne mazumu laika. Bet jūsu mērķis patiešām ir brīnišķīgs - Cilvēces genofonda pētijumi. Varbūt jūs atļauju saņemsiet, bet es nedomāju, ka uzreiz.

Torsionu lauku kontakts

-   Atļaujiet domu turpināt, - es teicu. - Pieņemsim, ka cilvē­ka dvēsele somati izlemj konkrēto cilvēku neielaist un izveido aizsargbarjeru. Kāda tā būs? Somati cilvēka dvēseles varenie lauki, noskaņojoties uz ienākošā cilvēka dvēseles viļņu frekvences, sāks negativā virzienā iegriezt tos viņa torsionu lauku elemen­tus, kas, pēc manām domām, atbild par bailēm, nemieru, apjukumu, lai cilvēkam, kurš ienāk alā, izzustu vēlēšanās turp doties. Atcerieties arī, ka ļaunas domas un slimības uz dvēseli iedarbojas vienādi - tās iegriež torsionu laukus negativā virzienā. Tāpēc cilvēks, kurš ieiet alā, pat ja pārvar baiļu un nemiera izjū­tas, drīz sajutīs veselības traucējumus, kas ar lielu somati cilvē­ka dvēseles piepūli viņu novedīs līdz bojāejai. Tā, manuprāt, alās iedarbojas aizsargbarjeras. Vai man ir taisnība?

-   Lai gan mēs runājam zinātniskā nozīmē dažādās valodās, šķiet, ka jums ir taisnība, - atbildēja Bonpo lama.

-   Sakiet - vai cilvēka psihiskās enerģijas somati stāvokli pie­tiek, lai to visu sasniegtu?

-   Protams! Somati ieiet taču spēj tikai cilvēki ar ļoti stipru un ļoti tiru dvēseli.

-   Vēl piebildīšu, - es teicu, - ka viens cilvēks ar savas psi­hiskās enerģijas palīdzību distancētajā hipnozē spēj aizmidzināt 100-500 cilvēku. Es atceros fizioloģijas profesoru Petrovski, kurš mūsu kursā vadija distancētās hipnozes seansu, aizmidzi­nādams lekcijas laikā visu 300 cilvēku lielo kursu.

-   Psihiskās enerģijas spēks ir milzīgs, - piekrita Bonpo lama.

-   Bet ir taču zināms, ka gars un dvēsele strādā uz cilvēka smadzeņu rēķina, iegriežot torsionu laukus. Proti, tam tiek tērēta enerģija, ko savai darbibai izmanto smadzenes (glikoze, skābek­lis, olbaltumvielas u.c.). Bet kur enerģiju ņem cilvēka dvēsele somati stāvoklī, ja somati stāvoklī smadzenes, tāpat kā viss ķer­menis, nefunkcionē? - es nesapratu.

-  Atļaujiet uz jautājumu atbildēt ar jautājumu, - sacija Bonpo lama. - No kā dzīvo Tā Pasaule? Tur mit nemirstīgas dvēseles un gari. Cerams, ka jūs to nenoliedzat?

-   Protams, ne.

-   (Jz kādas enerģijas rēķina funkcionē Tās Pasaules gari un dvēseles? Atbilde ir viena - uz kosmiskās enerģijas rēķina. Jo dvēsele un gars rodas kosmosa evolūcijas rezultātā, kad no makrokosmosa izveidojas mikrokosmoss - cilvēks.

To pašu mēs lasām Helēnas Blavatskas "Slepenajā dok­trīnā" (1937, 2. sēj., 363. Ipp.): "… tā arī Cilvēks uz Zemes ir

makrokosma mikrokosms…"

-  Tātad cilvēku dvēseles somati uztur kosmiskā enerģija, - es nomurmināju.

-Jā.

-   Bet kāda bioloģiska jēga ir neļaut tuvoties cilvēku ķerme­ņiem somati stāvoklī? Kāpēc pastāv tik ārkārtīga stingrība pat pret cilvēkiem ar labiem nodomiem?

-  Lai netraucētu to ļaužu mieru, kuri atrodas somati. Ja sveša dvēsele iztraucēs mieru, cilvēka ķermenis somati sāks kļūt mīksts, - skaidroja Bonpo lama.

-   Es saprotu tā, - pie sevis noteicu. - No fiziskā viedokļa ak­mens nekustīguma stāvokli cilvēka ķermenis somati sasniedz, manuprāt, organisma ūdenim pārejot ceturtajā agregātstāvokli, ko var istenot, tikai pilnībā attirot dvēseli no negatīvās psihiskās enerģijas, tas ir, pilnīgi un stabili iegriežot dvēseles torsionu laukus pozitivā virzienā. Svešas dvēseles torsionu lauki somati stāvokli esoša cilvēka dvēseles torsionu laukos rada disbalansu pat tādā gadijumā, ja tie ir iegriezti pozitivā virzienā, nemaz ne­runājot par negatīvi iegrieztiem torsionu laukiem. Somati stā­vokli esoša cilvēka torsionu lauku disbalanss var izraisit ceturtā (hipotētiskā) ūdens agregātstāvokļa nenoturibu organismā un atbilstīgi likt zaudēt ķermeņa akmens nekustīguma stāvokli, kas izpaužas kā atmiekšķēšanās. No teiktā var secināt, ka pat Īpa­šos cilvēkus izraugās, ņemot vērā viņu torsionu lauku saderību ar somati stāvokli esošo cilvēku torsionu laukiem. Vai tā ir?

-   Jā, jo nepavisam ne katrs var kļūt par īpašo cilvēku, - sacīja Bonpo lama. - īpašie cilvēki pie alas ieejas meditē un rezultātā uzzina, vai viņiem tiks atļauts ieiet alā, kurā atrodas cilvēki so­mati, vai ne.

-   Kā jūs domājat, vai trula naida pārņemtu cilvēku pūlis var ie­lauzties alā, pārraujot iepriekšējās civilizācijas cilvēku, piemē­ram, atlantu, kuriem piemīt spēcīga garīgā enerģija, radito aiz­sargbarjeru? Jo negatīva psihiskā enerģija, ipaši cilvēku pūlī koncentrēta, var uzveikt pozitivo enerģiju! - es vaicāju.

-Maz ticams, jo iepriekšējo civilizāciju cilvēkam somati ir ļoti spēcīgs gars. Cilvēku skaitam, kuri grib ielauzties somati alā, nav izšķirīgas nozīmes. Bet, ja iepriekšējās civilizācijas cilvēka gars nav ļoti spēcigs, tas ir iespējams. Mūsu civilizācijas cilvē­kiem piemit daudz niecīgāks garīgais spēks. Bet ielauzties pie mūsu civilizācijas pārstāvjiem somati stāvokli nebūs grūti, jo viņu gars nevar radit spēcigu aizsargbarjeru.

-        Kas notiks ar iepriekšējās civilizācijas cilvēku somati stā­vokli, ja naida pārņemti ļaudis viņu ielenks, pārrāvuši aizsarg­barjeru?

-   Iepriekšējās civilizācijas cilvēks vai nu negativās psihiskās enerģijas ietekmē nomirs, vai atdzīvosies, - atbildēja Bonpo lama.

-  Jā, - es noteicu, - negatīvi iegriezti torsionu lauki vai nu pil­nībā destabilizē somati stāvokli, izraisot ši cilvēka bojāeju, vai stimulē iznākšanu no somati, veicinot atdzivošanos.

-   Tā mēdz būt, - piebilda Bonpo lama.

-   Sakiet, vai tomēr ir kādas ziņas, ka tikušas pārvarētas so­mati esošo ļaužu radītās aizsargbarjeras alās?

-   Diemžēl šādu ziņu pēc ķīniešu iebrukuma Tibetā nav ma­zums, - ar nožēlu atbildēja Bonpo lama. - Piemēram, vienā no Dienvidtibetas alām cilvēki redzējuši vairākus neparastus, ļoti lie­lus cilvēku ķermeņus, kuri bijuši pakārti aiz kakla pie alas ieejas griestiem. Neilgi pirms tam alā iegājis ķīniešu pulks.

-   Mjā… iztēloties gigantisko atlantu ciniņu ar ķīniešiem iespē­jams tikai fantastikas filmā, - es drūmi noteicu. - Bet ir kaut kas jādara, viņi taču iznīcina Cilvēces genofondu, no kura paši cē­lušies!

-   Bet ko lai dara? Ķīniešu ir pusotra miljarda…

-   Tas ir briesmigi! Kāpēc gan ANO…

-  Tikai ņemiet vērā, - Bonpo lamas acis iemirdzējās, - ka ķī­niešu bojāejas gadijumu pie alu aizsargbarjerām ir daudz vairāk nekā to pārvarēšanas gadijumu. Šobrīd viņiem ir bail ieiet alās! Viņi ari grib dzīvot! Kultūras revolūcijas laiki ir pagājuši! Senie ļaudis ir stiprāki par ķīniešiem! Senie ļaudis spēj aizsargāt sevi un cilvēci! Bet vissenākos ļaudis ķīnieši nekad neatradis - viņus aizsargā akmens!

-   Vai jūs varētu pastāstīt kādu gadijumu?

-   Kādā no somati alām tai pašā Dienvidtibetā pie ieejas atra­da ķīniešu pulku. Visi kareivji gulēja bez dzīvības uz akmeņiem ar neizsakāmu šausmu izteiksmi sejā. Viņu ķermeņi bija neskarti, nevienam nebija ne mazaka ievainojuma vai kaitējuma. Viņus nogalināja seno cilvēku gara spēks.

Šajā sakarībā Helēnas Blavatskas "Slepenajā doktrīnā"

atrodam vārdus (1937, 2. sēj., 466. Ipp.): "…kur viņi (runa ir

par atlantiem) atrodas vēl joprojām, visiem neredzami un no

piekļūšanas veselu Cara Kareivju pulku aizsargāti."

-  Es domāju, ka tas nav vienigais gadījums…

-  Šādu piemēru ir ne mazums. Lūk, viens no tiem, - turpinā­ja Bonpo lama. - Apkārtējo ciematu ļaudis redzējuši pārdesmit prātā jukušu ķiniešu kareivju, kuri skraidelējuši, klaigājuši, ar rokām satvēruši galvu un vēderu. Stāsta, ka šie nenormālie zaldāti cits pēc cita miruši. Viņi visi bija iekļuvuši slepenajā alā.

-Jūs teicāt, ka vissenākos cilvēkus (lemūriešus-atlantus) sargā akmens. No mūsu šisdienas sarunas nopratu, ka viņu ķermeņus somati sedz akmeņi (plāksnes), kā dēļ ir gandriz neiespējami tos alās atrast. Turklāt, atceroties jūsu vārdus "akmens viņiem nav šķērslis", var pieņemt, ka lemūrieši-atlanti ar psihisko enerģiju spēj ietekmēt gravitāciju un, izejot no somati, izkustināt šos ak­meņus. Ir ari iespējams, ka šie garīgi augsti attīstītie senatnes pārstāvji prot radit psihisko aizsargbarjeru pie alas ieejas. Vai tā? - es jautāju.

-  Jā, mēs jau par to runājām, - atbildēja Bonpo lama.

-  IŅemot vērā iepriekš teikto, - es turpināju, - var runāt par trim galvenajiem aizsardzibas paņēmieniem somati alās.

1. Psihiskās enerģijas barjera.

2.  Akmens barjera.

3.  Slēpta alas ieeja.

-  Neaizmirstiet arī, - piebilda Bonpo lama, - ka lielā slepe­nībā tiek glabātas ziņas par to, kur atrodas somati alas. Tas ir reli­ģisko kalpotāju nopelns. Par to mēs runājam tikai līdzībās.

-  Bet ķinieši to uzzinaja! Viņi apganija svētās somati vietas!

-  Jā, izrādijās, ka noslēpumu nav viegli nosargāt.

Par to runā arī Helēna Blavatska "Slepenajā doktrīnā" (1937, 2. sēj., 158. Ipp.): "Neizdibināms noslēpuma plīvurs tika uzmests Okultajām un Reliģiskajām Mistērijām pēc pēdējo Atlantu Rases pārstāvju noslīcināšanas pirms aptu­veni 12 000 gadu, lai izvairītos no tā, ka tie kļūtu par necienī­go tiesu un tādējādi tiktu apgānīti."

-  Man tomēr šķiet, - es teicu, - ka ir pienācis laiks zināmā mērā atklāt somati noslēpumu, lai ļaudis uzzinātu par Cilvēces genofondu. Protams, ka nedrikst stāstit detaļas, nedrikst atklāt alu atrašanās vietas, nedrīkst nosaukt vārdus. Bet, ja cilvēki zi­nās, ka uz pasaules ir Cilvēces genofonds, no kura mēs esam cēlušies, viņi jau zinās pietiekami daudz. Tad pārējās valstis varēs spēcigāk ietekmēt Ķinu, saprotot, pret ko tā pacēlusi roku. Bet tā ir apgānījusi savus ciltstēvus un ciltsmātes. Par laimi, Ķinas politika ir mainijusies, iespējams, ka Ķinas valdība to sapratīs un atbilstigi rīkosies.

-  Jā, jā. Jums ir taisniba, - piekrita Bonpo lama.

-  (Jn, ja reiz sākam apkopot mūsu ilgās sarunas rezultātus, cienijamais Bonpo lama, - es sacīju, - tad izdalīsim triju veidu alas ar cilvēkiem somati stāvoklī.

1. Somati alas ar mūsu civilizācijas pārstāvjiem.

2.  Somati alas ar iepriekšējo civilizāciju pārstāvjiem, kurās var atrasties gan atlanti, gan lemūrieši-atlanti (atsevišķi vai kopā).

3.  Jauktās somati alas ar mūsu un iepriekšējo civilizāciju pārstāvjiem.

-  Manuprāt, - es turpināju, - mūsu civilizācijas cilvēki cenšas iekļūt somati alās ar iepriekšējo civilizāciju pārstāvjiem; tādā gadijumā viņus droši sargās psihiskās enerģijas barjeras. Bet

Ar Bonpo lamu

laikam jau ne vienmēr tas izdodas. Jauktās somati alas ir vis­vērtīgākās, jo tās rāda visu Cilvēces genofonda arsenālu.

- Jūs ieteicāt labu apzīmējumu - Cilvēces genofonds, - uzsla­vēja Bonpo lama.

-  Nobeigumā vēl atļaujiet pavaicāt: kas ir Šambaia?

-  Mēs ticam, ka Šambaia pastāv. Tā ir gariga valstība, kurā var ieiet tikai ar tīru (attīrītu) dvēseli.

-  Tieši tā! - es izsaucos. - Šambalā var nokļūt tikai ar pilnībā attīrītu dvēseli. Cilvēces genofonda alā, kā jau mēs runājām, arī var ieiet tikai ar pilnibā attīrītu dvēseli. Šambalas nozīme cilvē­cei, kā liecina mutvārdu ticējumi un rakstitie avoti, ir dižena. Šambaia, kā zināms, ir gariguma zeme. Cilvēces genofonda alās visa nozīme pieder gariem (garīgumam), bet fiziskais ķermenis ir iekonservēts.

-  Redziet, - es ar uzsvaru turpināju, - var izsekot vairākām paralēlēm, no kurām iespējams pieņemt, ka Cilvēces genofonda lokalizācijas vieta (alu klosteri, alas, piramidas) tad ari ir Šambaia.

Bonpo lama manī uzmanīgi paskatījās. Iestājās klusums.

-  Es gribētu ar jums parunāt zem četrām acim, - es teicu un palūkojos uz Bonpo lamu.

Mēs piecēlāmies un devāmies uz citu istabu. Amerikānis pie­skārās manam plecam un noteica: "Good luck!" ("Vēlu veiksmi!")

Par ko mēs ar Bonpo lamu runājām? Clz šo jautājumu es at­bildēšu ar īpašo cilvēku vārdiem, kuriem ir atļauts ieiet somati alās: "To es neteikšu pat Dievam!"

Šķiroties mēs ar Bonpo lamu apskāvāmies. Veners Hafarovs klusi noprasija:

-  Vai gaidāmas pārmaiņas?

Es klusēju. Amerikānis, mums aizejot, uzsauca:

-  Good luck!